فعالیت ۱۱۲ مرکز کاهش آسیب و درمان معتادان در استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از فعالیت ۱۱۲ مرکز با خدمات مختلف برای کاهش آسیب‌ها و درمان معتادان در این استان خبر داد.

دکتر علی محمدیان اردی گفت: ۹۳ مرکز درمان با داروهای آگونیست (MMT)، ۱۰ مرکز بهبودی اقامتی میان مدت خصوصی (کمپ)، ۲ مرکز اقامتی اجتماع درمان مدار (TC)، یک مرکز کاهش آسیب (DIC)، یک مرکز سرپناه شبانه مردان (شلتر) و پنج واحد درمان نگهدارنده با متادون در زندان‌های استان برای حدود ۲۷ هزار نفر از گرفتار شدگان در دام اعتیاد خدمات درمان و کاهش آسیب ارائه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می گوید: اقدامات درمان و حمایت‌های اجتماعی به صورت غیرمستقیم منجر به کاهش افراد مشارکت کننده در قاچاق و خرده فروشی مواد، گردش مالی شبکه قاچاق مواد، پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها در منزل و اعتیاد تزریقی می‌گردد که گامی بزرگ در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد است.

به گفته او، مراکز درمان اعتیاد استان به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، با برپایی میز خدمت و نمایشگاه دستاوردهای درمان در نمایشگاه این هفته، به مشاوره و ویزیت اولیه رایگان، چاپ و ارائه بروشور و پوسترهای آموزشی درمان اعتیاد، خدمات مشاوره رایگان و تخفیف هزینه‌های درمان برای مراجعه کنندگان اقدام می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.