احیای صنعت کشت و آبیاری فشرده در ۵ شهر خوزستان

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت خوزستان گفت: تکمیل زنجیره ارزش افزوده و همچنین احیای کارخانجات و کارگاه‌های تولید و افزایش کشت علوفه در ۵ شهرستان استان خوزستان را امسال در دستور کار خود قرار داده‌ایم.  

مصطفی باندری مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیادبرکت خوزستان گفت: اولویت اولیه و اصلی ما در شهرستان‌های استان خوزستان اجرایی کردن طرح‌های بنیادبرکت و متناسب با نیاز منطقه بوده است.

او گفت: طبق بازدید‌های میدانی که با همکاری تیم تسهیلگران در مناطق مختلف استان خوزستان از جمله ایذه، دهدز، اندیکا، لالی و مسجدسلیمان انجام داده‌ایم احیا صنعت کشت و آبیاری تحت فشار در برخی از مناطق از جمله اندیکا، مسجد سلیمان و ایذه با توجه به صنعت دامداری و نیاز مردم این منطقه مورد هدف‌گذاری قرار گرفت.

به گفته او  پیش از این برای اولین بار در شهرستان ایذه کشت علوفه و آبیاری تحت فشار را با ۱۰ هکتار آغاز کردیم و در حال حاضر این میزان کشت را در منطقه به ۱۲۰ هکتار رسانده‌ایم.

باندری گفت: کشت علوفه از جمله شبدر نیاز منطقه بوده و با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در حال حاضر در ۵شهرستان این منطقه ۳۵۰ هکتار کشت علوفه و آبیاری تحت فشار انجام شده است. 

 او می‌گوید: در یکی از شهرستان‌های استان خوزستان پرورش زنبور عسل به صورت مرغوب در حال انجام بود که با برندسازی در این منطقه در حوزه عسل توانستیم چندین کارگاه در حوزه عسل با برند معروف راه‌اندازی کنیم. 

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیادبرکت خوزستان گفت: در جهت حمایت از کارآفرینان در این منطقه اقدام به راه‌اندازی دو نمایشگاه بزرگ در این استان کردیم تا از طریق بازار فروشی برای محصولات کارآفرینان ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۸ تير ۱۴۰۲
منطقه راهدار وکرایی وبتوند وچم آسیاب وتل بزان وچم فراخ وگلگیر تا سی مایلی هزاران هکتار زمین بالاترین خاک هوایی مناسب کشاورزی وجود داره در شهرستان مسجدسلیمان با کشت های دیم فصلی..... لطفاً پیگیری کنید