بیمه روستایی و عشایری برای هنرمندان صنایع‌دستی

هنرمندان صنایع‌دستی مشمول خدمات بیمه روستایی و عشایری می‌شوند.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیمه روستایی و عشایری مازندران، از این پس دارندگان کارت عضویت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌نوانند با مراجعه به کارگزاری‌ها محل سکونت خود با تشکیل پرونده و ثبت‌نام الکترونیکی در سامانه بیمه روستایی وعشایری با پرداخت یک سوم درصد حق بیمه، عضو بیمه روستایی شده و از خدمات آن استفاده کنند.

او افزود: با عضویت در این بیمه ۳۰ درصد حق عضویت با متقاضی و ۷۰ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

برزگر شرایط عضویت در بیمه روستایی و عشایری را تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال سن، عدم عضویت همزمان در سایر صندوق‌های بیمه‌ای (بجز درمان) و سکونت دائمی در روستا‌ها برشمرد.

او گفت: سکونت در مناطق عشایری، کشاورزان غیر ساکن در روستا، ساکنین شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل و نقل بار و مسافراعضای شرکت‌های فنی مهندسی و مشاوره‌ای، نظام دامپزشکی و نظام مهندسی، شاغلان بخش کشاورزی و مشاغل فصلی، کارگران ساختمانی، دارندگان مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار و خانه‌دار، قالی بافان، ورزشکاران، مربیان قرآنی، شاغلان در بخش صنایع‌دستی نیز مشمول این بیمه خواهند شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: علاقمندان می‌توانند جهت استفاده از این ظرفیت به سامانه بیمه روستایی و عشایری مازندران https://zil.ink/roostaa_mz مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.