شورش واگنر؛ پنجره‌ای برای اوکراین یا سرابی خطرناک

علی‌رغم ادعای غربی مبنی بر سکوت در قبال شورش واگنر، اکنون مشخص شده آن‌ها درحال فشار بر اوکراین هستند تا عملیاتی بزرگ علیه روسیه شروع کند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد در حالی که آمریکا و متحدان اروپایی اش تلاش می‌کنند تا هرج و مرج آخر هفته گذشته در کرملین را زیر نظر بگیرند، همزمان به کی‌یف فشار می‌آوردند از پنجره‌ای که باز شده به عنوان فرصتی استفاده کند که می‌تواند به ضدحمله متقابل این کشور کمک کند تا از مواضع روسیه عبور کند.

متحدان فراآتلانتیک عمدتا با سکوت اوکراین را برای وارد کردن ضربه‌ای ویرانگر به روسیه در میدان نبرد تحت فشار قرار می‌دهند. 

 در ادامه گزارش پولیتیکو آمده است: یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر، که رهبری شورش را بر عهده داشت، روز دوشنبه مدعی شد که او فقط می‌خواسته اعتراض کند، و سرنگونی دولت روسیه را در سر نداشته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بعدازظهر دوشنبه گفت: هنوز برای رسیدن به یک نتیجه قطعی در مورد اینکه این (شورش واگنر) به کجا می رود زود است.

 در حال حاضر، مقامات اروپایی حتی با توجه به شورش واگنر علیه روسیه، تهدید بزرگی که باعث سقوط روسیه باشد را مشاهده نمی‌کنند.

سه مقام آمریکایی و اروپایی که خواستند  ناشناس بماندند، ادعا کردند که در طول درگیری، شخصیت‌های ارشد دولت بایدن و همتایان اروپایی‌شان توافق کردند که باید در مورد شورش «سکوت» کنند و «بی‌طرف» بمانند. 

  در نشست روز دوشنبه دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، مقامات چندین کشور ادعا کردند هیچ مقام اروپایی یا آمریکایی پشت شورش واگنر قرار ندارد. آن‌ها در این خصوص گفتند: ما به صراحت اعلام کردیم که درگیر نبودیم. ما هیچ کاری با آن نداشتیم.

با این حال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور همچنان به دخالت احتمالی جاسوسان غربی در شورش واگنر رسیدگی خواهد کرد.

آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی هفته‌ها از اوکراین خواسته‌اند تا در خط مقدم با سرعت بیشتری حرکت کند. انتقاد آن‌ها این است که کی‌یف بیش از حد محتاطانه عمل کرده است و منتظر است تا شرایط آب و هوایی عالی و سایر عوامل قبل از حمله به استحکامات روسیه هماهنگ شوند.یک مقام آمریکایی گفت: اکنون، با آشکار شدن ضعف‌ نظامی مسکو، «پنجره‌ای» برای اوکراین برای عبور از اولین مواضع دفاعی وجود دارد.

برخی دیگر در آمریکا و اروپا ادعا می‌کنند که اگر اوکراین دست بالا را بدست آورد، در حالی که مشکلات نظامی روسیه همچنان ادامه دارد، نیرو‌های روسی ممکن است سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

با این وجود مقامات اوکراینی می گویند که هیچ تاخیر هدفمندی از سوی آنها وجود ندارد. آنها اصرار دارند که قدرت هوایی روسیه، میدان‌های مین، آب و هوای بد مانع از پیشروی کی‌یف شده است و اذعان دارند که آرزو دارند می توانستند سریعتر حرکت کنند.

 یوری ساک، مشاور اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، در مصاحبه‌ای گفت: «ما هنوز در بخش‌های مختلف خط مقدم در حال حرکت به جلو هستیم».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۲۲ ۰۷ تير ۱۴۰۲
اگر اوکراین و غربی‌ها در این مقطع یک تدبیر درست و نتیجه بخشی را در پیش بگیرند قطعا روسیه از هم در همین اوان بدون هیچ هزینه و زحمتی متلاشی خواهد شد تحقق این امر خوب در عین اینکه به تدبیر اوکراین و غربی‌ها گره خورده است به همان اندازه هم به بی تدبیری روسیه وابسته است یک تحلیل بی نظیر و بی عیب و نقص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۷ تير ۱۴۰۲
حالا میبینی چطور همه غرب لجن وانگلیس انگل وفرانسه و آلمان مستعمره آمریکا گوه به این زودی نقشه کثیف شان باطل خواهد شد وخودشان چطور سرشکسته وتحقیرامیز وبابت تمام سلاح‌های که به اوکراین مزخرف وزنلسکی حیوون دادن به کشورشان برخواهند گشت وروسیه قهرمانانه پیروز خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
Amirmohammad
۲۳:۰۲ ۰۶ تير ۱۴۰۲
این قضیه واگنر و پریگوژین برای اوکراین نه پنجره است و نه سراب .بلکه زمینه تهاجم مرگبار و نهائی روسیه برای نابودی اوکراین است.فقط فکر کنید که کشور قدرتمندی چون روسیه .چرا باید تعدادی نامعلوم از سلاحهای هسته‌ای خود را نزد بلاروس موقتا امانت بسپارد.و بعد قضیه واگنر رقم بخورد و پس از آن هم اعلام دست نداشتن آمریکا در شورش مزدوران واگنر و نهایتاً فرار یا تبعید پریگوژین با وساطت لوکاشنکو ووو؟؟؟. تحلیل و پیش بینی شخصی است و نه طرفدار جنگ یا روسیه و اوکراین یا هر قدرتی دیگر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۶ تير ۱۴۰۲
اینا همش دعواای زرگری بود ....مطمنا ی حیله پشتشه ک بعدا معلوم میشه چی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۶ تير ۱۴۰۲
در آخر دیکتاتور نابود خواهد شد.پوتین زیر پوتین های اوکراین پوسیده خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۶ تير ۱۴۰۲
به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۲
روسیه زیر پایش یخ است و دارد خود بخود اب می شود تاغرق شود و در کشور ما چه قبل چه حال دیگر امیدی به روسیه نبندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۲
در هر دو روی سکه پیروزی با روسیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۶ تير ۱۴۰۲
سلام
شورش 24 ساعته واگنر چه سراب هماهنگ شده بوده باشه چه شورش واقعی. هر دو صورت بازهم با فاتح بودن و پیروزی روسیه تمام شد

اگر نقشه و برنامه ریزی باشه که واگنر با یک بهانه فرار کند به بلاروس و از آنجا با سلاح های مستقر اتمی روسیه (پایتخت اوکراین را با خاک یکسان کند) که روسیه پیروز است

اگر هم شورش واگنر واقعی بوده باشه اینکه شورشیان واگنر 24 ساعته شکست خورده عقب نشینی داشتند
واگنر هم تسلیم و منهل و آواره شد

بازهم به سود روسیه هستش
آخرین اخبار