دبیر نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور خبرداد؛

برگزاری جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور در گرو تأمین مالی

دبیر نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور گفت: در صورت تأمین نشدن منابع مالی امکان برگزاری این جشنواره وجود ندارد.

امیر سهامی دبیر نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده بود که اختتامیه نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور در تاریخ ۱۲ تیر به میزبانی زنجان برگزار شود که متأسفانه به دلیل مشکلات مالی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و مسئولان به وعده‌های خود در این زمینه عمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعیه جشنواره به کل کشور صادر و آثار ارسال شده است، ابراز کرد: آثار مورد داوری و بازبینی قرار گرفته و تعدادی از گروه‌ها به مرحله کشوری راه یافتند و همه اقدامات مربوط به جشنواره انجام شده اما عدم تأمین مالی مسئولان برگزاری جشنواره را سردرگم کرده است.

دبیر نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور رقم مورد نیاز برای برگزاری جشنواره را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: استانداری، شورای شهر، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قول حمایت مالی داده بودند که تا کنون این مبلغ پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان در پاسخ برای تأمین مالی فقط قول تلاش برای پیگیری می‌دهند، بیان کرد: چیزی به روز برگزاری جشنواره باقی نمانده و همه گروه‌های شرکت‌کننده برای حضور در زنجان بلاتکلیف هستند.

سهامی با بیان اینکه جشنواره چند بار به تأخیر افتاده است، تصریح کرد: مسائل مالی بسیار مهم است و اگر اعتبار مورد نیاز تأمین نشود امکان برگزاری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره جوانان را با سنت‌ها و آئین‌های گذشتگان و هویت دینی و ملی آشنا می‌کند و برگزاری آن در شهر شور و نشاط ایجاد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.