انجام ۳۵ مورد آزادسازی حریم جاده‌ها در تویسرکان

دادستان تویسرکان از انجام ۳۵ مورد آزادسازی حریم جاده‌ها در این شهرستان خبر داد.

مصطفی ربانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس محیط زیست گفت: هر گونه تغییر کاربری در داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست طبق ماده ۳ آیین‌نامه اجرای قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی و زراعی و باغ‌ها باید ابتدا از محیط زیست توسط جهاد کشاورزی استعلام و بعد از تایید محیط زیست، مجوز تغییر کاربری صادر شود.

او گفت: هر گونه دست‌درازی و تخریب و تصرف اراضی ملی خارج از نوبت طبق تبصره ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی رسیدگی و برخورد می‌شود.

دادستان تویسرکان گفت: مراکز کارخانه‌ای و تولیدی در صورتی که هرگونه تخلف محیط زیستی داشته باشند با توجه به سیاست قوه قضاییه در حمایت از تولید اخطاریه به منظور رفع خلاف و آلودگی زیست محیطی با تعیین مدت معین و اعاده به وضع سابق صادر و ابلاغ می‌شود.

ربانی گفت: همچنین متولیان امر مکلف هستند؛ مستندات و نظر کارشناسان محیط زیست را جمع‌آوری و در گزارشی دقیق، آن را به دادستانی به منظور اقدام قانونی لازم ارسال تا وفق مقررات برخورد شود.

او ضرورت انتقال زندان این شهرستان به دلیل استقرار در محله‌ای مسکونی خبر داد و گفت: این مهم از دغدغه‌های ما و مردم است و به جد پیگیر هستیم تا با همکاری سازمان زندان‌ها محقق و از معضلات پیش آمده جلوگیری شود.

دادستان تویسرکان گفت: طی برگزاری جلساتی مقرر شد تا هیچ گونه خدمات عمومی به مانند انشعاب برق و گاز برای ساخت و ساز‌های غیرمجاز ارایه نشود، چرا که این گونه بی‌قانونی‌ها زمینه‌ساز هدررفت بیت المال می‌شود.

ربانی گفت: از ابتدای سال تاکنون به همت تلاش راهداری، ۳۵ مورد عملیات آزادسازی حریم جاده‌ها انجام گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.