رفع مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن در بلداجی

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: در بلداجی برای طرح نهضت ملی مسکن زمین وجود نداشت که اقدامات مطلوبی صورت گرفت و اکنون مشکل برطرف شده است.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری اظهار داشت: در حوزه مسکن در چهارمحال و بختیاری گام‌های مطلوبی برداشته شده است و در همین خصوص بنا شد به تعداد شهدای استان مسکن برای محرومان ساخته شود.

وی افزود: پس از ۱۲ سال تصویب طرح جامع شهر بروجن پارسال انجام شد که این طرح جامع زمین‌هایی را به شهر ملحق می‌کند و مسئله زمین حل می‌شود و مسکن برای ۸۲ خانوار دو معلول به بالا در بروجن در نظر گرفته شده است که زمین اختصاص داده شده است و پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه اولین تعاونی مسکن کارگران کشور در بروجن شکل داده شد که این کار بزرگی بود، اضافه کرد: از ظرفیت خیّرین بروجن برای ساخت مسکن استفاده شد، به عنوان مثال یک مجموعه ۱۱۰ واحدی برای کارگران فاقد مسکن بروجن در حال ساخت است. ۱۸ واحد مسکن محرومین روستایی ساخته و تحویل داده شد.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: مشکل اصلی در محله الهیه بروجن حل شد و تحویل شهرداری بروجن داده می‌شود. برای زیرساخت‌ها اعتبارات خوبی مصوب شده است. در مجموعه محله‌های طلاب و سلیم هیچگونه زیرساخت اصلی وجود ندارد که اعتباری در نظر گرفته شد و سند دار شدن از دیگر مسائلی بود که حل شد.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینمه رشد مسکن ملی در بروجن مطلوب است، تصریح کرد: در بلداجی برای نهضت ملی مسکن زمین وجود نداشت که اقدامات خوبی صورت گرفت و مسئله حل شد. امید است با حرکت‌های خوبی که در شهرستان بروجن برای ساخت مسکن صورت گرفته در سال‌های آینده شاهد به ثمر نشستن آن باشیم تا مردم بتوانند استفاده کنند.

وی بیان داشت: در زمینه زیرساخت‌ها یکی از کار‌های بسیار خوبی که در شهرستان بروجن انجام گرفته این است که تمام شهرستان تحت پوشش مخابرات است، قسمت‌هایی در شهرستان نیاز به فیبر نوری، آنتن و ... داشت که انجام شد.

حجت‌الاسلام جعفریادامه داد: در روز‌های سخت کرونایی که مدارس غیرحضوری شده بودند، دانش آموزان چند روستا فاقد اینترنت بودند و شاهد بودیم که دانش آموزان نمی‌توانستند از اینترنت استفاده کنند، اما هم اکنون حداقل چهار سوئیچ را که برای تقویت آنتن دهی موبایل و تلفن بود در شهرستان بروجن راه اندازی شده است. خوشبختانه تمام شهرستان بروجن زیرپوشش آنتن دهی موبایل و اینترنت است و روستا‌ها دیگر مشکلی در این زمینه ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار