ترامپ: شورش گروه واگنر باعث تضعیف پوتین شد

رئیس جمهور پیشین آمریکا درباره جنگ اوکراین و مسئله چین به اظهار نظر پرداخت.

تمرد یک هفته پیش گروه واگنر از دستورات رهبری روسیه یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات داخلی این کشور از زمان آغاز جنگ اوکراین محسوب می‌شود. مقامات مختلف غربی تاکنون در این باره اظهار نظر‌های مختلفی را مطرح کرده اند. در این میان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا که همواره از پوتین تمجید می‌کرد به تازگی اقدام به اظهار عقیده خود در این باره کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ امروز در مصاحبه‌ای تلفنی با این خبرگزاری اعلام کرد: به نظر من شورش گروه واگنر به نوعی باعث تضعیف پوتین شده است. بر این باورم اکنون زمان آن رسیده است که آمریکا بکوشد به عنوان یک میانجیگر صلح گفتگو‌ها را میان اوکراین و روسیه تسهیل کند. 

وی تاکید کرد: من خواهان آن هستم که کشته شدن غیرنظامیان به دلیل این جنگ احمقانه متوقف شود. 

ترامپ در ادامه به اشاره به گزارش‌های منتشر شده در نشریه وال استریت ژورنال مبنی بر استقرار تجهیزات استراق سمع و جاسوسی چین در کوبا گفت: در صورتی که من رئیس جمهور آمریکا باشم به پکن ۴۸ ساعت فرصت می‌دهم که تجهیزات جاسوسی خود را از کوبا جمع آوری کند. در غیر این صورت تعرفه‌های سنگین ۱۰۰ درصدی علیه کالا‌ها و خدمات چین وضع می‌کردم. 

درباره جنگ اوکراین نیز رئیس جمهور جنجالی پیشین آمریکا این موضوع را رد نکرد که کی یف باید در نهایت با اعطای بخشی از سرزمین خود به روسیه برای پایان بخشیدن به جنگ خونین این کشور موافقت کند. وی گفت: ما به میانجیگر مناسب درباره این جنگ نیاز داریم که در حال حاضر از فقدان آن رنج می‌بریم. مهمترین چیزی که آمریکا باید در حال حاضر انجام دهد استقرار صلح در اوکراین است. 

ترامپ در پایان از اظهار نظر درباره اینکه آیا اگر چین به تایوان حمله کند، آمریکا حاضر به دفاع از این جزیره است طفره رفته و گفت: من درباره این موضوع صحبت نمی‌کنم و دلیلش هم این است که چنین سخنانی به موضع من در مذاکرات آسیب وارد می‌کند. تنها چیزی که در این زمینه می‌توانم بگویم این است که در طول چهار سال ریاست جمهوری من هیچ تهدیدی علیه جزیره تایوان وجود نداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۱ تير ۱۴۰۲
ماجرای گروه واگنر و شورش ظاهری آن ها همگی با هماهنگی خود روسیه انجام‌گرفته که ظاهرا نشان دهند که گروه واگنر مزدور روسیه نبوده و ارتباطی با آن کشور ندارد . این گروه از،پاشیده نخواهد شد و رهبر آن گروه هم دستگیر یا ترور نخواهد شد . روسیه از این گروهی که ساخته است می خواهد به صورت گروه نیابتی در گوشه کنار دنیا برای عملیات نظامی استفاده کند . همانگونه که داعش را اسرائیل و آمریکا ساختند . داعش قرار نبود نیویورک و واشنگتن را فتح کند . واگنر هم قرار نبود مسکو را فتح کند . این گروه ها توسط آن کشور ها ساخته می شوند تا هدف هایی را برای آن ها تامین کنند .‌ داعش باعث صدمه زدن شدید به کشور های اطراف اسرائیل شد . این گروه حتی یک‌خمپاره هم به داخل اسرائیل شلیک نکرد . واگنر هم احتمالا درآیتده برای حمله و انجام عملیات تروریستی در کشور هایی مانند سوئد و فنلاند و ... بکار گرفته خواهد شد . حمله مستقیم روسیه به این کشور ها عواقب وخیمی خواهد داشت ولی اگر این حملات توسط گروهی نیابتی انجام شود ، عواقبی نخواهد داشت . روسیه نیز می تواند هر گونه ارتباط،با این گروه را حاشا کرده و خود را نیز قربانی حمله و شورش این گروه معرفی کند .
آخرین اخبار