جشنواره گردشگری بیابانک با نام دروازه کویر سمنان برگزار می‌شود

رئیس شورای اسلامی روستای بیابانک از برگزاری چهارمین جشنواره گردشگری بیابانک با نام «دروازه کویر سمنان» در شهریورماه امسال خبر داد.

ایزدفر، رئیس شورای اسلامی روستای بیابانک و مدیرعامل انجمن حامیان و دوستداران توسعه پایدار بیابانک صبح امروز در نخستین نشست مطبوعاتی و افتتاحیه دبیرخانه دائمی چهارمین جشنواره گردشگری بیابانک دروازه کویر سمنان  اظهار کرد: هرساله توسط دهیاری، شورای اسلامی روستا، انجمن حامیان و دوستداران توسعه پایدار بیابانک جشنواره‌ای به نام جشنواره گولاچ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه «گولاچ» یک شیرینی محلی، خاص و منحصر به فرد روستای بیابانک است، گفت: این شیرینی در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

رئیس شورای اسلامی روستای بیابانک با اشاره به برگزاری جشنواره گولاچ در بیابانک در سنوات گذشته در روز سوم فروردین‌ماه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا جشنواره گولاچ نیز دو سالی برگزار نشد و امسال نیز (یعنی نوروز ۱۴۰۲) به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان برگزار نشد؛ بنابراین برگزاری این جشنواره بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به ۳۰ شهریورماه امسال موکول شده است.

ایزدفر بیان کرد: چهارمین جشنواره گردشگری بیابانک امسال به نام «بیابانک دروازه کویر سمنان» برگزار می‌شود و برگزاری آن همراه با برنامه‌های متنوعی از جمله رصد ستارگان در آسمان کویر این روستا خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.