مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مطرح کرد؛

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۵ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر

شکیبی‌نسب گفت: در سه ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر این استان اعم از نفتی و غیرنفتی با رشد هشت درصدی به ۱۵ میلیون و ۷۰۲ تن افزایش یافت.

محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ظهار کرد: در مدت یاد شده میزان تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با ۸.۷ درصد رشد به ۲ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۳۰۵ تن رشد داشته است.

وی افزود: در سه ماهه امسال در شاخص کالای نفتی نیز ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار و ۹۷۶ تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در شاخص ترانزیت کالاهای نفتی نیز بنادر استان بوشهر با رشد ۱۰۰ درصدی پنج هزار و ۴۳۴ تن کالا به خارج از کشور ترانزیت داشتند.

شکیبی‌نسب یادآور شد: در حمل و نقل کانتینری نیز در سه ماهه امسال ۳۹ هزار و ۵۲۷ تی ای یو کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

وی یادآور شد: در مدت یاد شده آمار تردد شناورهای ورودی به بنادر استان بوشهر یک‌هزار و ۷۵۶ شناور گزارش شده که از این میزان یک‌هزار و ۱۷۸ شناور زیر یک‌هزار تن و مابقی بالای یک‌هزارتن بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: در سه ماهه امسال همچنین یک هزار و ۵۹۴ شناور از بنادر استان بوشهر خارج شده که از این شمار یک‌هزار و ۶۲ شناور زیر یک هزارتن و مابقی فراتر از یک‌هزار تن بوده است.

وی افزود: در سه ماه امسال مجموع ۶۴ هزار و ۴۹۴ مسافر در بین بنادر استان بوشهر جابجا شدند که در مقایسه با سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.