معاینه ۷۴۳ راس دام توسط دامپزشکی قزوین در روز عید قربان

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: ۷۴۳ راس دام در روز عید قربان توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان معاینه شدند.

دکتر مهدی جلوخانی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: با عنایت به آمادگی و تجهیز اکیپ‌های بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی اداره کل دامپزشکی استان قزوین در روز عید قربان، ۲۲ اکیپ ثابت و سیار معاینه پیش از کشتار دام، نظارت بر ذبح شرعی و بازرسی پس از کشتار دام را بصورت رایگان از شب قبل از عید قربان تا ظهر روز عید به انجام رساندند.

دکتر جلوخانی تشریح کرد: در روز عید قربان ۷۴۳ راس دام زنده شامل گاو و گوسفند و بز در سطح استان توسط کارشناسان دامپزشکی معاینه و ۳۹۸ راس لاشه دام، بازرسی پس از کشتار شد که در نتیجه لاشه ۲۰ راس گوسفند اصلاح موضعی و ۴۷ عدد کبد، ریه و کلیه (جگر سیاه و سفید و قلوه گاه) ضبط و آلودگی موضعی ۳۷ عدد کبد، اصلاح و پاکسازی شد.

وی ضمن توصیه به عموم مردم مبنی بر عدم کشتار دام در معابر به دلیل عدم نظارت دامپزشکی و احتمال انتقال بیماری‌های مشترک، آلودگی محیط زیست و... تصریح کرد: اکیپ‌های دامپزشکی در ایام محرم نیز آمادگی دارند تا بر دام‌های قربانی و فرآورده‌های خام دامی مصرفی توسط هیئت‌های عزاداری نظارت کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در ادامه گفت: شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ به صورت ۲۴ ساعته در تمام ایام پاسخگوی هم استانی‌های محترم خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار