معاون وزیر راه:

اهتمام دولت بر تکمیل سریعتر پروژه راه آهن رشت _ کاسپین است

خادمی گفت: یکی از اهداف دولت تکمیل راه آهن رشت _ کاسپین در فصل تابستان است.

خیرالله خادمی امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت روند احداث و پیشرفت فیزیکی راه آهن رشت_کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی و قطعه ۶ و هفت این راه آهن در منطقه پیربازار با اشاره به پیشرفت فیزیکی۸۶ درصدی راه آهن رشت_کاسپین اظهار کرد: بر اساس آمار برای تکمیل این پروژه در فاز نخست به ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با تاکید بر اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی در تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین خاطر نشان کرد: با تلاش‌های استاندار گیلان و معاون سازمان برنامه و بودجه زمانبندی برای تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین و زمان تخصیص اعتبار لحاظ شده است.

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه نیز با اشاره به اهمیت تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین در اجرایی شدن کریدور شمال به جنوب، گفت: شماره معکوس برای بهره برداری از این پروژه آغاز شده است و هیچ مشکلی در خصوص تامین اعتبار و همچنین اعتبارات مازاد وجود ندارد.

حمید امانی ضمن ابراز امیدواری در ارتباط با تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین تا ۱۵ مردادماه اضافه کرد: با توجه به میزان پیشرفت پروژه و همچنین اقدامات صورت گرفته بسیار امیدوارم که این پروژه تا ۱۵ مردادماه تکمیل شود.

استاندار گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اختصاص ۳۳ درصد از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین و هشت کیلومتر آزادراه قزوین_رشت، گفت: این پروژه تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است، از اینرو در دولت سیزدهم به پیمانکاران پروژه راه آهن رشت_کاسپین اعتبارات به صورت نقد پرداخت شد که در طول چند سال گذشته بی سابقه بود.

اسدالله عباسی با بیان اینکه راه آهن رشت کاسپین یک ‌پروژه ملی و بین المللی به شمار می رود ، اظهار کرد: این پروژه گلوگاه راه آهن رشت_آستارا بوده و باید همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مرتبط در راستای تکمیل این پروژه همت کنند.

وی عدم تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین به بهانه نبود اعتبارات توسط پیمانکار را غیر قابل قبول و بهانه‌ای واهی دانست و اضافه کرد: دولت سیزدهم از هیچ کمکی به پیمانکاران پروژه راه آهن رشت_ کاسپین دریغ نکرده است از اینرو اگر از این به بعد پیمانکاری به وظایف خود عمل نکند با آن برخورد می‌شود زی

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین در فصل تابستان با توجه به شرایط جوی این استان اطهار کرد: باید راه آهن رشت_ کاسپین در فصل تابستان اجرایی شود و هیچ عذری در این خصوص توسط پیمانکاران پذیرفته نیست، بنابراین نباید با وعده‌هایی که بعضا عملی نمی‌شود مردم را نا امید کرد.

وی با بیان اینکه در ارتباط با تامین مصالح برای تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین هیچ مشکلی در استان وجود ندارد، ادامه داد: در این ارتباط هیچ‌ پیمانکاری حق اعتراض ندارد زیرا هر آنچه نیاز بود در استان فراهم کردیم، بنابراین از امروز باید برای افتتاح‌ راه آهن رشت_ کاسپین روز شمار نصب شود تا مردم بدانند تا این تاریخ باید این پروژه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین و نقش آن در رونق اقتصادی گیلان در حوزه‌های مختلف اضافه کرد: باید طوری این پروژه را به بهره برداری رساند که مردم از شنیدن صدای قطار ابراز خرسندی کنند زیرا تحقق این مهم علاوه بر رشد اقتصادی منجر به ایجاد اشتغال پایدار در استان می‌شود.

استاندار گیلان از پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه راه آهن رشت_ کاسپین خبر داد و خاطر نشان کرد: برای تکمیل این پروژه به ۵۰۰‌ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.