ثبت ۳۰ هزار مورد مراجعه به مراکز مشاوره اسلامی کشور

مدیر مرکز مشاوره اسلامی سماح از ثبت ۳۰ هزار مورد مراجعه به مراکز مشاوره اسلامی کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: ماموریت این مراکز کمک به حل مشکلات جامعه است.

حجت الاسلام علی اکبر شورورزی مدیر مرکز مشاوره اسلامی سماح بابیان اینکه این مرکز می‌کوشد تا با ارائه مشاوره‌های مختلف به حل مشکلات جامعه کمک کند، اظهار داشت: در این مسیر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های روان شناسی در گرایش‌های مختلف به کار گرفته شده است.

وی ضمن بیان اینکه راه اندازی این مراکز گامی مؤثر در راستای ارتقا سلامت جامعه محسوب می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت نقش مشاوره در حل بحران، مشاوران این مراکز با دقت و وسواس خاصی انتخاب خواهند شد و باید مراحل بررسی صلاحیت عمومی و مصاحبه‌های تخصصی را بگذرانند.

مدیر مرکز مشاوره اسلامی سماح کشور ضمن بیان اینکه طی سال گذشته بالغ بر ۳۰ هزار مورد مراجعه به مراکز مشاوره به ثبت رسید، بیان داشت: این تعداد در حوزه‌های مختلفی از جمله ازدواج، خانواده، تحصیلی و… خدمات لازم را از این مراکز مشاوره دریافت کردند.

شورورزی ضمن بیان اینکه در این مراکز به کارگیری اساتید حوزه روان شناسی نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: بهره‌گیری از این اساتید و تجربیات آن‌ها می‌تواند در کاهش مشکلات اجتماعی نقش مؤثر ایفا کند و جامعه را به سمت سلامت روان سوق دهد.

وی ضمن بیان اینکه ارائه خوب خدمات مشاوره‌ای جامعه را از آسیب‌های اجتماعی برحذر می‌دارد، افزود: این مراکز مشاوره می‌تواند جایگاه خانواده را بهبود داده و در رفع چالش‌های اساسی جامعه راهکار مناسب ارائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.