شهرکرد به خوزستان بالاترین آمار تصادف را دارد

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه ۳۸ هزار تردد در محور شهرکرد به خوزستان انجام می‌شود و این محور ترانزیتی بالاترین آمار تصادف در استان را دارد.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه محور شهرکرد به خوزستان از محور‌های ترانزیت استان و راه ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور است، افزود: روزانه بیش از ۳۸ هزار تردد در این محور انجام می‌شود و این محور ترانیتی بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای و بار ترافیکی استان را دارد.

سرهنگ غلامعلی نوربخش با اشاره به آغاز فصل تابستان و افزایش تردد‌ها افزود: برای حفظ ایمنی این محور باید تابلو‌های علائم راهنمایی و رانندگی نصب و یا مرمت و بازسازی شوند و خط‌کشی وسط و کنار جاده انجام شود.

وی نبود نیوجرسی و جداکننده جاده را به عنوان یکی از مهمترین عوامل خطر و بروز تصادفات جاده‌ای و افزایش تلفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: نصب نیوجرسی، ایمن‌سازی مسیر، لکه‌گیری آسفالت و رفع چاله‌ها از سوی مسوولان راهداری در این محور اجرا شود.


بیشتر بخوانید


نوربخش به کمبود استراحتگاه بین راهی در این مسیر اشاره کرد و گفت: ایجاد این استراحتگاه‌ها و همچنین استقرار نیروی انتظامی، اورژانس و هلال‌احمر یک ظرفیت برای استراحت رانندگان و کاهش خستگی آن‌ها برای ادامه مسیر است.

نوربخش اظهار داشت:هم‌اکنون چهار گروه پلیس راه در این محور فعال هستند که با آغاز طرح تابستانه این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی و بخشندگی جاده، عملیات ایمن‌سازی محور بروجن لردگان در حال اجرا است و اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان عملیات خط‌کشی، اصلاح تابلو و علائم عمودی و افقی، نصب حفاظ در دهانه پل‌ها و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه این محور را آغاز کرده است.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری به رانندگان توصیه کرد، در هنگام رانندگی توجه کافی به جلو را داشته باشند و از هر گونه عجله و شتاب‌زدگی در رانندگی خودداری و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

نوربخش با بیان اینکه ۶۰ درصد حوادث رانندگی مربوط به واژگونی خودرو‌ها در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد، افزود: انحراف به چپ و خستگی راننده مهمترین عامل تصادفات رانندگی بوده است.

وی به راه‌اندازی ایستگاه سلامت، استراحت و یا اقامتگاه بین راهی در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها به عنوان یک راهکار در کاهش حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: رعایت نکات ایمنی، توجه به جلو، رعایت فاصله با خودرو جلویی، پرهیز از سبقت‌های غیرقانونی، رعایت سرعت مطمئنه و توجه به نکات ایمنی و علائم راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادف‌های جاده‌ای تاثیر مستقیم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۱ تير ۱۴۰۲
از علل تصادف در این محورهای ترانزیتی مجزا نبودن خط‌های رفت و برگشت و کوهستانی بودن مسیر و نبود پل و تونل و میان‌برها و تابلوهای راهنمایی و رانندگی است
آخرین اخبار