راه اندازی خانه هلال در ۳۵۹ روستای مازندران

جمعیت هلال احمر مازندران با هدف مدیریت بحران تاکنون ۳۵۹ خانه هلال در روستا‌های استان راه اندازی کرده است

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اعلام برگزاری ۱۹۲ دوره آموزشی با حضور ۳۵۰۰ داوطلب در خانه‌های هلال این استان گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و شرایط حادثه خیزی استان و همچنین نقش موثر خانه‌های هلال در افزایش تاب آوری، راه اندازی و توسعه خانه‌های هلال در محلات شهری و روستایی و به ویژه در مراکز دهستان‌ها یک ضرورت انکارناپذیر است.

او یکی از برنامه راهبردی هلال احمر مازندران را توسعه خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی اعلام کرد و افزود: ۳۵۹ خانه هلال روستایی و ۴۱ خانه هلال شهری با هدف توسعه آموزش‌های امدادی و استفاده از ظرفیت‌های محلی و بومی در فرایند مدیریت بحران تاکنون در مازندران راه اندازی شده است.

فخاری ادامه داد: به موازات توسعه خانه‌های هلال در مناطق روستایی، راه اندازی خانه‌های هلال در محلات شهری را نیز در برنامه داریم که تا کنون در ۴۱ محله شهری استان اجرایی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران جذب و آموزش را از مولفه‌های هدف گذاری شده در پروتکل خانه‌های هلال عنوان کرد و گفت: خانه‌های هلال مناسب‌ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی است و این مهم باید به صورت جدی پیگیری شود.

او با تاکید بر اینکه امکان اجرای وظایفی که در قانون جدید مدیریت بحران بر عهده جمعیت هلال احمر است از طریق خانه‌های هلال با هزینه کمتر و بازدهی بالاتر قابل اجراست، گفت: سوانح چندسال اخیر از جهت گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی، اجرای ماموریت‌ها برای جمعیت هلال احمر با سختی همراه است، از این رو راه اندازی خانه‌های هلال ایده ارزشمندی برای تسهیل در خدمت رسانی به مردم و تقویت تاب آوری و پایداری جوامع محلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.