رسیدگی به پروند‌ه‌های بازار سرمایه به دلیل پیچیدگی باید بصورت تخصصی انجام شود

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: باید مواظب باشیم رویکرد سازشی موجب تجری مجرمان و به صرفه شدن جرم نشود.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف شعبه تخصصی بازار سرمایه با تبریک دهه مبارک ولایت اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: شاخص بزرگ توحید عید غدیر است و مبارک است که شعبه تخصصی بازار سرمایه در این روز افتتاح می‌شود.

وی افزود: از تمام دست اندکارانی که زحمت راه اندازی این شعبه را کشیده‌اند و اعضای شعبه تشکر می‌کنیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه به دلیل جرایم و پیچیدگی باید بصورت تخصصی انجام شود.

وی گفت: تلاش براین است که در شعب حل اختلاف افراد متخصص و یک حقوقدان و ۲ عضو متخصص با موضوعات مرتبط با شعب به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی بیان کرد: رویکرد شورا‌های حل اختلاف، جبران ضرر زیان دیده و اصلاح مجرمان یعنی عدالت ترمیمی است، اما در کنار این موارد باید گونه‌ای از مجازات‌های اجتماعی و... نیز در نظر گرفته شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به گستردگی بازار سرمایه و جرایم آن افزود: باید مواظب باشیم رویکرد سازشی موجب تجری مجرمان و به صرفه شدن جرم نشود، زیرا در بازار سرمایه این خطر وجود دارد.

وی افزود: در بازار سرمایه احتمال جرائمی که حقوق عامه را تحت‌تأثیر قرار میدهند، زیاد است و از همین رو ما در شورای حل اختلاف باید پاسدار حقوق عامه در بورس و بازار سرمایه باشیم و اگر ترمیمی صورت بگیرد باید حقوق تمامی افراد در ارتکاب یک جرم در نظر گرفته شود، نباید با مصالحه‌های ساده از جرائم بازار سرمایه عبور کنیم. 

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته گفت: تمام قدرت‌های دنیا از قدرت خود در مقابل ما استفاده کردند و همه را بسیج کردند که حکومت ما را ساقط کنند، اما با عفو گسترده‌ای که در زمستان سال گذشته صورت گرفت، دوام حکومت تضمین شد.

حجت‌الاسلام صادقی اظهار کرد: سازمان بورس می‌تواند با حفظ حقوق عامه به دوام کار خود کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
تا این پرونده ها بررسی شوند 10 سال طول می کشد و باز پرونده های جدیدتری تشکیل خواهند شد.
آخرین اخبار