کاهش بیش از ۱۸ درصدی ازدواج در استان همدان

مدیرکل ثبت احوال استان همدان از کاهش ۱۸/۵ درصدی ازدواج در استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

بابک بختیاری گفت: در سه ماهه ۱۴۰۱ میزان واقعه ازدواج در استان برابر ۳ هزار و ۸۴۶ مورد که در سه ماهه نخست امسال این میزان به ۳ هزار و ۱۳۶ مورد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه به نسبت این کاهش، کاهش طلاق را نیز در استان شاهد هستیم، گفت: در مدت سه ماهه ابتدای امسال تعداد ۸۷۹ مورد طلاق در استان همدان به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۱۲/۱ درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: در استان همدان به طور متوسط در هر ماه، یک هزار و ۷۶۱ نوزاد، در هر شبانه روز تعداد ۵۷ نوزاد و در هر یک ساعت دو نوزاد متولد شده است.

بختیاری به مقایسه میزان ولادت‌های ثبت شده شهری و روستایی نیز پرداخت و گفت: در مقایسه ولادت‌های فصل بهار امسال و سال گذشته شاهد کاهش ۵ درصدی ولادت در استان همدان هستیم.

این مسئول گفت: در این زمینه، متأسفانه شاهد کاهش ۱۷.۷ درصدی ولادت‌ها در سال جاری در مناطق روستایی استان همدان هستیم به نوعی که میزان ولادت‌ها در سه ماهه سال ۱۴۰۱ در مناطق روستایی استان همدان برابر یک هزار و ۹۶۸ مورد و طی سه ماهه نخست سال جاری این میزان به یک هزار و ۶۲۰ مورد رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان از افزایش دو درصدی فوت در استان نیز خبر داد و گفت: تعداد کل فوت در استان همدان در فصل بهار سال گذشته برابر ۲ هزار و ۶۹۸ مورد بوده است که این میزان در سه ماهه نخست سال جاری به دو هزار و ۷۵۲ مورد افزایش یافته است.

بختیاری گفت: به طور متوسط در هر ماه ۹۱۷ فوت، در هر شبانه روز سی فوت و در هر ساعت یک فوت در استان همدان به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.