کلاهبرداری ۱۰۰ میلیاردی در فروش خودرو

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان یک متهم با ۱۱ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال با ترفند فروش خودرو به دام افتاد.

سردار منوچهر امان اللهی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: با دریافت یک برگ مرجوعه قضائی از سوی فردی مبنی بر کلاهبرداری از وی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد شخصی با چرب زبانی، فریب و نیرنگ با ارائه اسناد ونامه‌هایی از وزارتخانه‌های مختلف، گمرک، سازمان بازرسی کل کشور، قوه قضائیه، بانک مرکزی و سایر بانک‌ها خود را به عنوان تاجر و سهامدار شرکت‌های خودروسازی داخلی و دارای نفوذ اجتماعی و سیاسی در کشورمعرفی و با وعده تحویل خودرو به قیمت کارخانه در مدت زمان کوتاه و واردات خودرو‌های گران قیمت خارجی مبالغی را اخذ و متواری شده است.

سردار امان اللهی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی استان با بررسی اظهارات مال باخته و یک سری تحقیقات بر روی سرنخ‌های بجامانده متهم را که با عناوین مختلف در سطح کشور در مقاطع زمانی ۶ ماهه زندگی می‌کرده را در شهرستان دلیجان استان مرکزی، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۱۱ فقره کلاهبرداری از شهروندان که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال می‌باشد اعتراف و تاکنون ۱۱ مال باخته از استان‌های مختلف در این رابطه شناسایی شدند.


بیشتر بخوانید


فرمانده انتظامی استان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: خریداران خودرو باید از واریز هرگونه وجهی قبل از شناسایی دقیق فروشنده خودداری کنند، زیرا در بسیاری از موارد به محض واریز وجه، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار