سیدعباسی: ضعف پاسور نداریم، از والیبال مدرن فاصله گرفته‌ایم

کارشناس والیبال ایران گفت: فکر می‌کنم تیم ملی از والیبال مدرن فاصله گرفته و باید این ضعفش را برطرف کند.

جهانگیر سیدعباسی کارشناس والیبال ایران ، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ پیش از آغاز هفته سوم این دوره از پیکار‌ها اظهار داشت: متاسفانه لیگ ملت‌های امسال برای ایران خوب شروع نشد و خوب هم ادامه پیدا نکرد. امیدوارم در هفته سوم شرایط تغییر کند و ورق برگردد. تیم ملی ایران تا کنون تنها موفق به کسب ۲ برد شده که به گفته کادر فنی هم این نتایج چنگی به دل نمی‌زند. فکر می‌کنم روندی که تیم ملی در پیش گرفته زنگ خطر را به صدا در آورده و باید برای رقابت‌های مهمی همچون انتخابی المپیک به فکر استفاده از تمام پتانسیل‌های خود باشیم.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که والیبال ژاپن از ما فاصله گرفته است، اما این فاصله از نظر استعداد‌ها و نفرات نیست، بلکه از نظر سیستم بازی است. شرایط تیم ملی به گونه‌ای شده است که ما حتی به تیم‌های درجه ۲ اروپایی هم می‌بازیم. در حال حاضر اگر کادر فنی نیاز به تقویت دارد نباید تعلل کرد و مسؤولان باید دست به کار شوند. ضمن اینکه کادر فنی هم باید از نفراتی همچون میلاد عبادی‌پور و محمدجواد معنوی‌نژاد در رقابت‌های پیش‌رو استفاده کند.

کارشناس والیبال ایران در خصوص بازی‌های ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، خاطرنشان کرد: هرچه مسابقات به پایان نزدیک‌تر می‌شود کار برای ما هم سخت‌تر می‌شود، چون حریفان با نفرات اصلی خود پا به میدان می‌گذارند. به عقیده من اگر بازیکنان بتوانند توانایی همیشگی خود را به نمایش بگذارند توان کسب ۲ پیروزی را در هفته سوم داریم. هرچند پیش‌بینی بازی‌ها کار دشواری است، اما من فکر می‌کنم اگر همه چیز خوب پیش برود تیم ملی ۲ برد کسب می‌کند و انشالله بتواند به روال خوب گذشته‌اش بازگردد.

سیدعباسی با اشاره به کارشکنی آمریکا برای صدور ویزای اعضای تیم ملی والیبال کشورمان، تصریح کرد: اقدام آمریکایی‌ها اصلاً قشنگ و زیبنده نبود. دولت‌ها هرچقدر هم که با هم اختلاف نظر داشته باشند مربوط به سیاست است و نباید آن را با ورزش ترکیب کرد. روحیه ورزش شکننده و ظریف‌تر از این است که بخواهند چنین کار‌هایی بکنند.‌ای کاش تمام نفرات تیم ملی ویزا می‌گرفتند تا می‌توانستیم با توان واقعی خود به مصاف حریفان برویم. در حال حاضر هم چاره‌ای نیست و باید به نیمه مثبت موضوع نگاه کرد؛ حالا کادر فنی می‌تواند از بازیکنان جوان‌تر استفاده کند و این فضا برای جوانان فراهم می‌شود تا بیشتر خود را نشان دهند و اعتماد مردم، کارشناسان و مربیان تیم ملی را جلب کنند.

وی درمورد اینکه گفته می‌شود تیم ملی ضعف پاسوری دارد، اظهار داشت: با این موضوع موافق نیستم. به نظر من پاسور‌های خوبی در تیم ملی حضور دارند و نباید آن‌ها را با سعید معروف مقایسه کرد. به هر حال سعید معروف خصوصیات خاص خودش را داشت و حالا وادی و کریمی و رمضانی هم همینگونه هستند. والیبال یک بازی تیمی است و ما اگر بتوانیم درصد خطا‌های خود را کاهش دهیم می‌توانیم تیمی در حد المپیک باشیم. در تیم ملی ضعف پاسوری نداریم، بلکه مشکل اینجاست که ما از والیبال مدرن فاصله گرفته‌ایم.

کارشناس والیبال ایران، ادامه داد: به عقیده من امسال تیم‌های ژاپن و ایتالیا بسیار خوب ظاهر شدند و الیبال جذابی به نمایش گذاشتند. در ایران هم کادر فنی باید تلاش کند تا والیبال مدرن را به بازیکنان منتقل کند. در هر تیمی ممکن است یک فوق ستاره از ترکیب خارج شود و دو بازیکن جوان و خوب در پست دیگری بیایند و به قدری خوب باشند که جای خالی آن فوق ستاره احساس نشود. به هر حال به عنوان عضو کوچکی از خانواده والیبال امیدوارم روند تیم ملی در هفته سوم بهتر شود و ملی‌پوشان بتوانند خودشان را پیدا کرده و بازهم دل مردم را شاد کنند.

برنامه دیدار‌های ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال به وقت تهران در آناهایم آمریکا به شرح زیر است:

چهارشنبه، ۱۴ تیر
ایران – فرانسه ساعت ۳ بامداد

جمعه، ۱۶ تیر
بلغارستان – ایران، ساعت ۷ بامداد

یکشنبه، ۱۸ تیر
آرژانتین – ایران، ساعت ۳:۳۰ بامداد

دوشنبه، ۱۹ تیر
کوبا – ایران، ساعت صفر بامداد

فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار