محیط زیست با ۲۴۹ استعلام زیست محیطی موافقت کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از موافقت با ۲۴۹ استعلام زیست محیطی واحدهای تولیدی در استان خبر داد.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۲۸۹ استعلام استقرار و بهره برداری زیست‌محیطی واحد‌های تولیدی و خدماتی در امسال، با ۲۴۹ مورد موافقت شده است.

او افزود: همچنین با ۱۰ مورد استعلام مخالفت شده و بقیه موارد در دست بررسی است.

حاتمی ادامه کرد: این تعداد مجوز زیست‌محیطی (استقرار و بهره‌برداری) برای واحد‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال اندکی افزایش داشته و مهمترین هدف آن حفاظت از محیط زیست، تضمین بهره‌مندی صحیح و مستمر از محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به منظور حمایت از تولید در کمترین زمان ممکن به استعلام درخواست کنندگان رسیدگی می‌کند و پاسخ‌های لازم ارایه می‌شود.

او تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان تشکیل شده که در این جلسات سه پرونده مطرح و بر مبنای فرآیند تولید و آلایندگی واحد‌ها موضوع بررسی و تصمیم‌گیری شده است.

حاتمی اظهار کرد: طرح درخواست واحد‌های متقاضی بهره‌برداری دارای آلایندگی در کمیسیون موضوعیت ندارد و فقط در صورت احراز نشدن آلایندگی، تقاضا‌ها قابل طرح در کمیسیون است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی عنوان کرد: در صدور مجوز‌های زیست‌محیطی، شروطی از قبیل ایجاد فضای سبز به میزان ۱۰ درصد از کل مساحت زمین و ایجاد تمهیدات لازم در زمینه رسیدن به استاندارد‌های زیست‌محیطی در زمینه آلاینده‌های مختلف آب، هوا، خاک و صوت، رعایت ضوابط و مقررات زیست‌محیطی مد نظر است.

او افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ عنوان مخالف توسعه نیست، اما انتظار است که واحد‌های صنعتی و تولیدی در کنار تولید به تعهدات زیست‌محیطی نیز توجه ویژه داشته باشند.

حاتمی به راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست از پارسال تاکنون اشاره کرد و گفت: آموزش و افزایش سطح دانش محیط زیستی عمومی، اجرای فعالیت‌های مشارکت‌محور، جلب مشارکت خیران و ترویج فرهنگ وقف محیط زیستی، توسعه کمی و کیفی تشکل‌های مردم‌نهاد، ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی و بهره‌گیری از مشاوره و نظرات کارشناسی فعالان و صاحبنظران از مهمترین رسالت خانه‌های محیط زیست است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.