راه تمدن سازی، بزرگداشت علما است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از جمله راهکار‌های تمدن سازی در عصر حاضر، بزرگداشت یاد و نام علما است.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار دست‌اندرکاران اجلاسیه بزرگداشت آیت الله اوحدی و علمای شهرستان زیرکوه گفت: علمای بزرگ به برگزاری اجلاسیه و بزرگداشت برای آنان نیاز ندارند، اما جامعه نیاز دارد و راه تمدن‌سازی همین است.

او افزود: اجلاس بسیار به‌جایی است، بنده از نزدیک محضر آن عالم بزرگ شرفیاب شدم و گذشته از جنبه علم و ایثار، خیلی پرجاذبه بود.

آیت الله عبادی اظهار کرد: امروز ما در شرایطی هستیم، تمدن اسلامی که به خاطر سلطه طواغیت در انزوای هزار و ۴۰۰ سال بوده است با تمدن انحرافی شرک و جهل و ظلم با هم رو به رو هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این سوال که تمدن چگونه حاصل می‌شود؟ ادامه داد: هر وقت ما بتوانیم مرکزی را که خدا تشریع کند با حفظ شرایط پُر کنیم و عقیده و سیاست و تقوا را از امام جامعه یا امام جماعت به مردم منتقل کنیم، این تمدن می‌شود.

او افزود: در هزار و ۴۰۰ سال در حیطه‌ای که طواغیت به صورت مستقیم مانع نشدند، این کار تحقق پیدا کرده البته در صد سال اخیر از ناحیه استعمار آسیب‌های زیادی وارد شده است، اما در عین حال خدا خواسته و امروز در انقلابی که با تأیید الهی و الطاف امام زمان (عج) بوده، این موضوع شکل می‌گیرد.

آیت الله عبادی بیان کرد: برگزاری اجلاسیه علما برای سرایت عقیده و اندیشه آنان در سطح جامعه است و راهکاری که بتوانیم فرهنگ، سیاست، تقوا، اخلاق و اقتصاد دین را به جامعه سرایت دهیم که اکنون احیا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برگزاری این اجلاسیه بازتاب گسترده دارد گفت: شهرستان زیرکوه مرزی است و در این مناطق، چون مردم در کنار بیگانگان از کودکی بزرگ می‌شوند آدم‌های شجاع و محکمی هستند. از سوی دیگر این مناطق از خصلت عشایری یعنی فطرت برخوردار هستند در حالی که فطرت در زندگی‌های شهری فراموش شده است.

او با بیان اینکه تمدن اسلامی در مقابل تمدن شرک و کفر و ظلم و تزویر و نفاق که نماد آن لیبرال غرب است باید تحقق پیدا کند تصریح کرد: امروز دنیا از این جهت دوقطبی است و خبر‌های جدید شنیده می‌شود که شهروندان کشور‌های غربی نجات خود را در پیوستن به جمهوری اسلامی و این انقلاب می‌دانند.

آیت الله عبادی عنوان کرد: در آینده‌ها پرده‌برداری‌های خیلی ارزشمندی خواهد شد، اما این علما هستند که باید زمینه را برای مردم فراهم کنند. در حالی که در همین کشور خبر‌های خوش سانسور می‌شود یا توان تبیین آن را نداریم، اما خبر‌های ناامیدکننده که بیگانه ساخته است زیاد به مردم ارائه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گذر زمان به نفع اسلام، انقلاب و تمدن اسلامی است و امروز حتی تحلیگران خارجی هم این مطلب را می‌گویند.

او با بیان اینکه امروز حقیقت جهان به دوقطب تمدن اسلامی و تمدن شرک و ظلم بر می‌گردد افزود: راهکار تمدن اسلامی همین است که خداوند در مسجد تشریع کرده و همراه با لوازمش مساجد همواره بوده، اما به میزان سلطه طاغوت مسیرش را طی می‌کرده، در برخی کشور‌ها صد درصد و در برخی به صورت نسبی در اختیار طاغوت بوده است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه ارتباط دولت سیزدهم با کشور‌های همسایه، اسلامی و کشور‌های همسو کمر دشمن را شکست تصریح کرد: ارتباط با عربستان خیلی مسائل را تغییر داد که بعد ظاهر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: قضیه هم طوری است که آمریکا و غربی‌ها آمدند، اما عربستان به آن‌ها پاسخ نداد و این یک مسئله جدی است، چون تا دیروز تمامی سیاست عربستان را بیگانه تعیین می‌کرد و حتی مناسک حج ما را پارسال صهیونیست‌ها اداره می‌کردند، اما در همین یک سال اخیر مواضع عربستان ۱۸۰ درجه تغییر کرده است.

او گفت: امارات خرید سلاح‌های نظامی خود با غرب را قطع کرد که این‌ها معنا می‌دهد و همه مقدمه است که دنیا در پیچ تاریخی و آبستن جریان جدیدی است که خودش را نشان می‌دهد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه شرایط کنونی موجب امیدواری بسیار است عنوان کرد: گذر زمان به نفع اسلام و انقلاب و پیروزی قطعی است، اما باید به بشر و دنیای سرگردان راه و نمونه نشان داد که شدنی است و این اجلاسیه می‌تواند مسیر صحیح را به بشر ارائه دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: احیای نام و سیره علمای بزرگ اسلام مانند آیت الله اوحدی احیای تمدن است که باید آن را توسعه داد.

او با اشاره به لزوم رفع کمبود روحانی و امام جماعت در مساجد گفت: باید در این زمینه همه ما احساس وظیفه کنیم و سازمان تبلیغات اسلامی در این دولت باید امورش را توسعه دهد و امور مساجد وارد صحنه شود و در این جهت تلاش کند.

آیت الله عبادی بیان کرد: مردم عوام در گذشته با وجود سلطه طاغوت از تمدن خاصی و عقیده، اخلاق، محبت و وفا برخوردار بودند و دیدگاه آنان نسبت به طواغیت منفی بود و آنان را ظلمه می‌دانستند، ولی حضور استعمار به صورت مستقیم خیلی آسیب‌ها رسانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.