ظرفیت‌های غدیر در عدالت‌گستری جهان بشری، عظیم است

امام جمعه شهرکرد گفت: ظرفیت‌های غدیر در عدالت‌گستری جهان بشری، عظیم است و غدیر نقش مهمی دارد تا جهان بشری را در مسیر عدل قرار دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در آیین رونمایی از پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر با اشاره به جایگاه غدیر خم در جهان اسلام تاکید کرد: رسانه‌ها به تبیین ظرفیت‌‎های بزرگ و عظیم غدیرخم برای مخاطبان بپردازند.

وی افزود: عید غدیر، از بزرگترین اعیاد اسلامی است و در روایت‌ها چهار روز وجود دارد که برجسته است که شامل اعیاد قربان، فطر، جمعه و غدیر است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: هر چه داریم و به هر چه می‌خواهیم برسیم، از برکت عید غدیر است و کمال دین به امر ولایت و محور ولایت ختم می‌شود و نقشی که عید غدیر خم در جهان اسلام دارد، باید تبیین شود.


بیشتر بخوانید


نکونام ادامه داد: باید هر چه می‌توانیم حق غدیر را اِدا کنیم و ظرفیت‌هایی که غدیر در عدالت‌گستری جهان بشری دارد، عظیم است و غدیر نقش مهمی دارد تا جهان بشری را در مسیر عدل قرار دهد.

وی اظهار داشت: با برنامه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و هنری ویژگی غدیر تبیین شود و نخبگان در این زمینه ویژگی عید غدیر خم را برای همگان بیان کنند تا جشن‌های غدیر محتوایی باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به جایگاه مهم رسانه و اطلاع‌رسانی گفت: یکی از مسائلی که در نگاه اول جزو بدیهیات رسانه است، داشتن علم و عالم بودن نسبت به آن است و در کار‌ها نباید از بیگانه الگوگیری شود به ویژه در رسانه، در حالی که رسانه باید دین‌محور و خدامحور باشد.

نکونام تاکید کرد: اصحاب رسانه باید جرات قلم زدن داشته باشند و این جرات زمانی تحقق می‌شود که انسان فقط از خدا بترسد و از کسی نترسد و باید مسئولان تحمل‌شان را بالا ببرند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: اصل مسئله، استقامت در انجام وظیفه، ایستادگی، حق‌محوری واقعی و ایمان است و کار برای خدا انجام شود و منافع ملی و کشور مردم و انقلاب به معنی واقعی مد نظر باشد.

وی اضافه کرد: ارائه هر مطلبی باید عالمانه باشد و مطلبی ندانسته نوشته و ارائه نشود که بعد فرد نویسنده محکوم شود و حدسیات خود را نمی‌توان در رسانه مطرح کرد و در اطلاع‌رسانی عجله نباید کرد چرا که حتی خبر سوخته عالمانه از خبر جاهلانه ناآگاهانه بهتر است.

نکونام افزود: کار در این عرصه باید از ایمان نشات بگیرد و باید هوا و هوس کنار برود و دشمنی و انتقال‌گیری نباشد چرا که بسیار مهم است و مورد استفاده حزبی و جناحی قرار نگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار