سید ابراهیم رئیسی گفت: قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال نماد خودباوری و اراده مهندسان ، مشاوران و کارگران ایرانی است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در آیین بهره برداری از مسیر رفت قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال این طرح را نماد خودباوری و اراده مهندسان و مشاوران و کارگران ایرانی دانست و گفت: صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و مصرف سوخت از جمله مزایای بهره برداری از این طرح بزرگ است.

او افزود: حوادث و  تلفات جاده ای یکی از نکات  ناراحت‌کننده  است که هم ما و هم پلیس راهور رنج می‌بریم که بخشی از آن مربوط به رانندگان و بخشی مربوط به جاده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال با بیش از ۲ سال کار سخت و شبانه روزی به سرانجام رسیده است، ادامه داد: این طرح نماد ایمان، خودباوری، علم و توانایی و در یک جمله نماد افتخار ایران است.

سید ابراهیم رئیسی گفت: انشاالله با همان همتی که ساخت قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال آغاز شد و پایان یافته است قطعه بعدی نیز به نام غدیر شروع می‌شود.

او افزود: قطعه ۳ آزاد راه تهران شمال نیز همانند قطعه ۲ در زمان کوتاه و با دقت بالا باید انجام شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مراحل ساخت قطعه ۲ آزادراه تهران شمال توسط مهندسان و تجهیزات ایرانی انجام شده است، از وزیر راه و شهرسازی، مسئولان بنیاد مستضعفان، استانداران سه تهران، البرز و مازندران ، کارکنان راهداری و مردم این منطقه قدردانی کرد و افزود: اگر اهالی منطقه همکاری نمی‌کردند امکان نداشت این طرح اجرا شود.


آزاد راه تهران شمال نمایشگاهی از توان ایرانی

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز  در این مراسم گفت: تلاش ها و پیگیری های خوبی در مدت بیش از ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم برای اجرای این طرح انجام شده است

او با بیان اینکه ۱۰ شرکت پیمانکار، ‌۱۶ شرکت مشاور و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه مهندسی ایرانی در ساخت این طرح فعال هستند، افزود: آزاد راه تهران - شمال نمایشگاهی از تکنولوژی و کار نیروهای ایرانی است که با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان در این شرایط سخت اداره شده است.
 
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد قطعه دوم این‌آزادراه در مسیر برگشت نیز در این دولت بهره برداری شود

رئیس‌جمهور بعد از افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران - شمال برای آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم این آزادراه با بالگرد وارد حوزه استحفاظی استان مازندران شد

قطعه ۲ آزادراه تهران ـ شمال ۱۶.۵ کیلومتر طول دارد و نخستین آزادراهی است که دولت در سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌کند و از ویژگی های برجسته این قطعه این است که ۸۶ درصد این قطعه از پل و تونل تشکیل شده که نشان‌دهنده حجم سنگین عملیات اجرایی و پیچیدگی‌های فنی در ساخت آزادراه‌ها است

پس از بهره برداری از قطعه ۲، قطعه سوم آزادراه تهران ـ شمال به طول ۴۷ کیلومتر که  از پل زنگوله در ابتدای مازندران آغاز می‌شود و در سه‌راهی دشت نظیر به قطعه چهارم این آزادراه متصل می‌شود نیز آغاز شد.

اجرای قطعه سوم آزاد راه تهران شمال که در محدوده استان مازندران قرار دارد از طریق سرمایه‌گذاری کشور چین در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۰۰ ۱۹ تير ۱۴۰۲
هر طرحی اجرا بشه، خب باعث پیشرفت کشور و شادمانی هست. اما آخه اسمش رو آزادراه هم نمی شه گذاشت. در داخل تونل ها ۲ باند تنگ هست و سرعت مجاز ۷۰ کیلومتر. در حقیقت بزرگراه هستش. و متاسفانه خیلی هم طول کشیده ساخت اون و خیلی هزینه برداشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بنیادمستطعف اونجا چکارمیکنه؟اون که جاده ازمابهترونه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
درباره کیفیت نان و میزان سبوس مورد استفاده در آرد نانوایی ها جلسات علمی پزشکی در رادیو و تلوزیون برقرار کنید چرا که نون غذای مهمی در سفره خانوار هاست و خیلی نان های سفید و بدون انرژی رایج شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
ماشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
امیدواریم قطعه سوم هم به زودی ساخته بشه
ترافیک رو کاهش میده
زمان رو از ۵ به ۱/۵ ساعت می رسونه
سالیانه ۹۰ میلیون لیتر صرفه جویی سوخت میاره
تصادفات رو ۸۰ درصد کاهش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
حد اقل ی روز باز میذاشتین ملت استفاده کنن بعد افتتاح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
درود بر جوانان و مهندسان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بعد۴۰سال هنوز آزادراه تهران شمال را افتتاح کامل نکردید اونوقت آنرا افتخار ونمادملی میدانید؟خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خدایی خب بی انصافیه بگیم بده.
عالیه.
فقط این گرونیا خیلی به مردم فشار میاره.
این زور داره که خیلی چیزا مال خودمونه و گرونه.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۴۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی در آخرین سالهای ریاست جمهوری , طرحی را پیشنهاد نمودند که با حفر یک کانال پیشرفته بر طبق اصول مهندسی و ژئوپولوتیک , دریاهای عمان و خزر بهم وصل شده و استانهای سیستان و کرمان و قم و سمنان , از این پروژه بهره مند شده و مشکل آب فلات مرکزی کشور حل شود . اگر این پروژه اجرا شده بود , الآن شاهد یک منطفه سرسبز و گردشگری در این منطقه وسیع بودیم و اینهمه ازدحام تفریحی در دو استان مازنران و گیلان نبودیم و مشکل آب در این استانها و استان تهران و سایر استانهای تانهاحل میشد . حیف که قدر تفکرات آینده نگرانه ایشان در ابعاد مختلف دانسته نشد .
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
قطعا باعث شرمساری هست نه افتخار به خاطر مدت زمان زیادی که طول کشید و درست نشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۵ تير ۱۴۰۲
اقای ریسی بخدا پول نداریم شمال بریم سری به سفره مردم هم بزن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۳۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خداوکیلی بعد از چهل سال کار کردن روی پروژه ۴۰کیلومتر پیشرفت کرده نماد خود باوری است
۱۲۳