تحقق وعده دولت در جنوب فارس

واگذاری زمین به ۳۳۰ خانواده دارای سه فرزند

استاندار فارس گفت: با تحقق وعده دولت در جنوب فارس تاکنون قرارداد واگذاری زمین به ۳۳۰ نفر از متقاضیان آماده شده که به شکل نمادین به پنج خانواده واگذار شد.

استاندار فارس در سفر به گراش و در حاشیه واگذاری اسناد زمین به پنج نفر از خانواده‌های دارای سه فرزند، با اشاره به اهمیت اجرای شدن قانون جوانی جمعیت گفت: تاکنون در هفت شهرستان جنوبی استان شامل لار، گراش، اوز، جویم، مُهر، لامرد و خنج حدود هزار نفر متقاضی دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت هستند که برای ۶۷۰ نفر از آن‌ها زمین ۲۰۰ متری تامین شده است.

 محمد هادی ایمانیه افزود: تاکنون قرارداد واگذاری زمین به ۳۳۰ نفر از متقاضان حاضر شده که به شکل نمادین به پنج خانواده واگذار شد تا با تلاش اداره کل راه و شهرسازی لارستان و سایر دستگاه ها، وعده‌ای دیگر از سوی دولت سیزدهم محقق شود.

او ادامه داد: با تمهیدات ایجاد شده، این واگذاری در سایر شهرستان‌های استان هم اجرا خواهد شد و امیدواریم به زودی زمین برای واگذاری به تمام متقاضیان تامین و واگذاری انجام شود.

یکی از برنامه‌های دولت برای تامین مسکن اقشار جامعه واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است که بر این اساس همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها همزمان یا پس از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد مشمول این امتیاز هستند.

بر اساس ماده سه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن خانوار را برای خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم آورد و این خانواده‌ها می‌توانند صرفاً برای بار دوم از تمامی امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند.

در ماده چهار قانون مذکور نیز بیان شده است: به منظور تحقق بند (چ) ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰ مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنین در روستا‌ها یا شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر به صورت مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر، در همان محل بر اساس هزینه آماده‌سازی فقط برای یکبار به صورت فروش اقساطی با ۲ سال تنفس و هشت سال اقساط اعطاء نماید و سند مالکیت، پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه، به مالکین تحویل داده شود.

در تبصره یک ماده چهار این قانون آماده است: برای ساکنان شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر، زمین یا واحد مسکونی با شرایط مقرر در این ماده بسته به اعلام ظرفیت توسط دولت مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در شهرک‌های اطراف یا شهر‌های جدید یا شهر‌های مجاور یا زادگاه پدر یا مادر مشروط به اینکه بالاتر از ۵۰۰ هزار نفر نباشد، به انتخاب پدر و در صورت فوت پدر، به انتخاب مادر، بر اساس آیین نامه مذکور در تبصره سه اختصاص می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار