اخبار ضد و نقیض از جان باختن رهبر «گروه شبه نظامیان فارک» کلمبیا

منابع آگاه از جان باختن رهبر گروه شبه نظامیان فارک در ونزوئلا خبر می‌دهند اما وزیر دفاع کلمبیا می گوید اطلاعات رسمی در این خصوص ندارد.

دو منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود امروز (جمعه) اعلام کردند ایوان مارکوئز، از رهبران شناخته شده گروه فارک که پس از توافق صلح سال ۲۰۱۶ بار دیگر وارد فاز درگیری‌های مسلحانه شده بود، در ونزوئلا مرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات کلمبیا می‌گویند: بیشتر اعضای گروه فارک پس از توافق تاریخی صلح اسلحه را کنار گذشته و وارد جامعه شدند، اما دو شاخه از این گروه با این توافق صلح مخالفت کرده و به اقدامات غیرقانونی خود از جمله قاچاق مواد مخدر و استخراج معدن ادامه دادند. 

یک منبع آگاه درباره چگونگی جان باختن رهبر گروه فارک گفت: ایوان مارکوئز به دلیل جراحت شدیدی که در پی یک حمله در اواخر ژوئن ۲۰۲۲ در ونزوئلا بر وی وارد شده بود در بیمارستانی در کاراکاس در حال درمان بود که در نهایت به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. 

منابع امنیتی می‌گویند حمله به ایوان مارکوئز از سوی ایوان موردیسکو، رهبر یکی دیگر از شاخه‌های گروه فارک انجام شده است که مخالف مارکوئز بودند. 

با این حال، ایوان ولاسکوئز، وزیر دفاع کلمبیا به خبرنگاران در این رابطه گفت: ما هنوز به اطلاعات رسمی درباره مرگ مارکوئز دست نیافته ایم.

نیرو‌هایشبه نظامی کلمبیا موسوم به گروه فارک یک سازمان چریکی با تفکر سوسیالیستی در آمریکای لاتین محسوب می‌شود که گرچه در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۶ و پس از ۶۰ سال جنگ خونین اقدام به امضای قرارداد صلح با دولت کلمبیا کردند، اما برخی از عناصر آن بار دیگر دست به سلاح برده و وارد فاز مسلحانه شدند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار