آلمان و اتریش با عرضه بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین مخالفت کردند

وزارت امور خارجه اتریش عرضه بمب‌های خوشه‌ای به کی‌یف را یک تهدید بلندمدت برای غیرنظامیان دانست.

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش روز جمعه گفت: اتریش با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین به دلیل تهدید طولانی مدت برای غیرنظامیان در صورت استفاده از آنها مخالف است.

به گزارش اسپوتنیک، او گفت: "ما موضع روشنی داریم. ما یکی از کشور‌هایی هستیم که در خط مقدم روند خلع سلاح هستیم. این سلاح ها، این مهمات در سطح بین المللی ممنوع است، زیرا اصل عملکرد آن‌ها مشابه مین‌های ضدنفر است. بمب‌های خوشه‌ای سال‌ها پراکنده شده‌اند، ما این را در خاورمیانه دیده‌ایم و هنوز هم می‌تواند برای سال‌ها پس از درگیری آسیب زیادی به جمعیت غیرنظامی وارد کند".

شالنبرگ تعهد خود را برای کمک به اوکراین اعلام و تاکید کرد، با این حال، غرب باید از کی‌یف "درست حمایت" کند.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان هم در مورد گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌های آمریکا برای انتقال چنین بمب هایی به اوکراین گفت: برلین به کنوانسیون ممنوعیت بمب‌های خوشه‌ای متعهد است.

او افزود: من گزارش‌های اینچنینی را در رسانه‌ها دیدم. برای ما، به‌ عنوان یکی از طرفین امضاکننده، توافقنامه منعقد شده در اسلو اعمال می‌شود.

اندرو بیتس، معاون سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه تایید کرد که دولت آمریکا به طور فعال در حال گفتگو در مورد موضوع ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین است، اما تصریح کرد که هنوز هیچ خبری در مورد این موضوع وجود ندارد.

پیش از این، پنتاگون گفته بود که موضوع تحویل مهمات خوشه‌ای آمریکا به کی‌‎یف همچنان در دست بررسی است. به گزارش خبرگزاری‌های غربی، کاخ سفید ممکن است روز جمعه از انتقال "هزاران" مهمات خوشه‌ای به اوکراین به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون دلار خبر دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۷ تير ۱۴۰۲
خب بکنن کی اینا رو داخل آدم حساب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۳۱ ۱۷ تير ۱۴۰۲
البته فقط مخالفت کردن ولی صادر کردن و میکنن به کنار. هنوز صدای و نور توپهای اطریشی در جنگ به یادم هست. یا عزیزانی که شیمیایی شدن رو یاد دارم. توپ دور برد فرانسوی. دقیقا همون کاری که با ما و عراق کردن رو با اکراین دارن میکنند. زنلسکی به هنر صحبت و شکلک استاده. بیچاره مردم و ملت دو کشور . بیچاره سربازهای دو کشور. چقدر در جنگ ایران وعراق جوان شهید شد؟ عزیزانی که هنوز دارو برای اعصاب مصرف میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۰:۱۳ ۱۶ تير ۱۴۰۲
سلام،

اتریش برایم مهم است، چون مقر سازمان های بین المللی مهم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۶ تير ۱۴۰۲
ازسرزمین نازیها ! بعیده مخالف سلاحهای نامتعارف باشد! هزاران هزار انسان تا الان ازاثرات سلاحهای شیمیایی اهدایی آلمانها دارند زجر میکشند واین کشورهمچنان با گردن کشی ادعای حقوق بشری داره اگر این پست فطرها یهودیان را درگذشته اذیت نمیکردن شاید الان این همه فلسطینی هم آواره سرزمین مادری خودنبودن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۷ تير ۱۴۰۲
فقط با جمله آخرتون مخالف هستم. چون باید هم صهیونیست هایی که عامل شرارت و فتنه و فساد هستند رو از بین برد
آخرین اخبار