علوم پزشکی خراسان شمالی بیش از ۲۰۵ هزار خدمت مراقبت دندان ارائه داد

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ارائه ۲۰۵ هزار و ۲۶۷ خدمت مراقبت دندانی در ۳ ماهه امسال به مردم خبر داد.

مهین یاهوئیان گفت: ۱۶۵ هزار و ۷۱ مراقبت از این تعداد به گروه ۶ تا ۱۴ سال، ۱۵ هزار و ۴۶۶ مراقبت به گروه ۳ تا ۶ سال و ۲ هزار و ۴۱۵ مراقبت به گروه زیر ۳ سال ارائه شده است.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه ۹ هزار و ۸۷ مراقبت دندانی نیز به مادران باردار و شیرده ارائه شده است، افزود: امسال با شروع مجدد طرح وارنیش فلوراید تراپی از ابتدای سال تاکنون ۷۸ هزار و ۳۵۸ مورد وارنیش فلوراید تراپی برای گروه سنی زیر ۱۴ سال ثبت شده است.

یاهوئیان با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۱۲۴ هزار و ۲۴ خدمت برای کل جمعیت تحت پوشش دانشگاه ارائه شده است، عنوان کرد: از تعداد ۷ هزار و ۸۹۵ خدمت به گروه‌های هدف ارائه شده است.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از توزیع مسواک انگشتی هماره با آموزش به مادران شیرده و باردار نیز خبر داد و گفت: توزیع مسواک انگشتی در تمام خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی برای گروه سنی زیر ۳ سال و وارنیش فلوراید تراپی برای گروه سنی ۳ تا ۱۴ سال ارائه که ۹۴ درصد جمعیت تحت پوشش را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.