۵۲۳ واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان بوئین زهرا فعالیت دارند

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بوئین زهرا گفت: در حال حاضر ۵۲۳ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان مستقر شده و چند واحد تولیدی و صنعتی نیز با دریافت پروانه در مرحله احداث هستند.

 فرج اله دانیالی رئیس اداره صمت شهرستان بوئین زهرا در نشست با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های مختلف کشاورزی، تاریخی، گردشگری و صنعتی در این منطقه اظهارداشت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های شهرستان بوئین زهرا حوزه صنعت است و با توجه به اینکه در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و مرکز و شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت قراردارد سرمایه گذاران زیادی تمایل به سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی شهرستان بوئین زهرا دارند. 

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان بوئین زهرا پنج شهرک صنعتی آراسنج، حکیمیه، دانسفهان، شال و چرم سازی راه اندازی شده و واحد‌های صنعتی از جمله شرکت آریان فولاد، پاکنام، آپادانا سرام و۶۰ واحد صنعتی، تولیدی وکارگاهی دیگر به طور پراکنده در این محدوده مستقر شده اند.

دانیالی گفت: در مجموع در شهرستان بوئین زهرا ۵۲۳ واحد تولیدی و صنعتی مستقر شده اند و در حال حاضر نیز تعداد دیگری از واحد‌های تولیدی و صنعتی با دریافت پروانه فعالیت در مرحله احداث هستند که میزان پیشرفت آن‌ها متفاوت است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بوئین زهرا یادآورشد: از مجموعه واحد‌های تولیدی شهرستان بوئین زهرا ۱۶۷ واحد مربوط به بخش تولید آجر است که هم اکنون ۱۲۰ واحد تولید انواع آجر فعالیت دارند.

وی بیان کرد: واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرستان بیشتر در بخش تولید مصالح ساختمانی بخصوص آجر، کاشی و سرامیک، تولید و تصفیه روغن، مواد شوینده و بهداشتی، مواد غذایی، شیشه و فولاد فعالیت دارند.

دانیالی اظهارداشت: یکی از رویکرد‌های دولت سیزدهم رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی است و عزم و اراده بسیار قوی در میان مدیران شهرستان برای بازگشت واحد‌های تعطیل شده به مسیر تولید وجود دارد و در صورت پیگیری صاحبان واحد‌ها برای تولید، مدیریت شهرستان با توجه به تاکید استاندار و هماهنگی و هم افزایی که در شهرستان وجود دارد در کمترین زمان موانع تولید برطرف خواهد شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت صمت شهرستان بوئین زهرا پیگیری رفع مو انع و مشکلات واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل است و اگر مشکلات واحد ها‌ی تولیدی و صنعتی شهرستان قابل حل در شهرستان باشد با هماهنگی و هم افزایی سایر دستگاه‌ها مشکلات را رفع خواهیم کرد و اگر نیاز به پیگیری در سطح استان باشد در سطح استان موضوع را مطرح و پیگیری خواهیم کرد و اگر مشکلات واحد‌ها فراتر از اختیارات استان باشد مدیریت ارشد استان موضوع را درسطح ملی پیگیری خواهند کرد.

رئیس اداره صمت شهرستان بوئین زهرا گفت: ۶۰ درصد معادن استان قزوین در شهرستان بوئین زهرا وجود دارند که ۲۶ معدن در حال حاضر فعالند و عمده ذخایر معادن شهرستان مربوط به خاک صنعتی و کائولینت و سرب و روی است که برخی از این معادن مواد خام را فرآوری و تعدادی نیز مواد را به صورت خام در اختیار واحد‌های تولیدی و صنعتی قرار می‌دهند. 

دانیالی در زمینه تعداد واحد‌های صنفی شهرستان بیان کرد: در شهرستان بوئین زهرا ۴۱۲۰ واحد صنفی ثبت شده که در حال حاضر ۳۶۷۰ واحد فعالیت دارند و بیشترین واحد صنفی مربوط به رسته خدماتی است.

برچسب ها: واحد صنفی ، اداره صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.