اعلام همبستگی نروژ با جنین، خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت

رژیم صهیونیستی به اظهارات وزیر امور خارجه نروژ در اعلام همبستگی با شهر و اردوگاه جنین واکنش نشان داد.

رژیم صهیونیستی اظهارات آنیکن هویتفلد، وزیر امور خارجه نروژ را در اعلام همبستگی با شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری محکوم کرد و آن را تشویق افراط گرایی فلسطینی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک؛ ارتش رژیم اشغالگر عصر سه شنبه گذشته از پایان عملیات نظامی جنین، پس از گذشت ۴۸ ساعت از آغاز آن، خبر داد در این عملیات ۱۲ فلسطینی کشته و صد‌ها نفر بازداشت شدند و خسارات مادی زیادی به زیرساخت‌های این اردوگاه پرجمعیت وارد شد.

بر اساس گزارش یدیعوت احرونوت چهارشنبه گذشته هویتفلد در حساب توییتری خود نوشت: امروز در یک تماس تلفنی با ریاض المالکی همتای فلسطینی خود همبستگی نروژ را با مردم جنین ابراز کردم و افزایش سطح خشونت و حملات به غیر نظامیان را محکوم کردم. اقدامات نظامی باید مطابق قانون باشد و چرخه خشونت باید پایان یابد. 

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی دیروز جمعه در بیانیه‌ای به هویتفلد پاسخ داد. در این بیانیه آمده است: توئیت وزیر امور خارجه نروژ درباره رویداد‌ها با بی توجهی آن‌ها به حملات تروریستی علیه اسرائیلی‌ها در تل آویو یا شلیک موشک از نوار غزه، به گفتگو میان اسرائیل و نروژ کمک نمی‌کند. 

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این گونه اظهارات به آرام کردن اوضاع در میدان کمکی نمی‌کند بلکه موجب تشویق افراط گرایی و تحریک طرف فلسطینی می‌شود.

سه شنبه گذشته؛ یک فلسطینی عملیات زیرگیری با خودرو و حمله با چاقو را در شهر تل آویو در مرکز اراضی اشغالی انجام داد که به زخمی شدن ۹ نفر انجامید و حال سه تن از آن‌ها وخیم است. عامل عملیات با گلوله شهروند مسلح اسرائیلی کشته شد و جنبش حماس مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت و در بیانیه‌ای آن را واکنش طبیعی به جنایت جنین برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار