کاتالوگ سرمایه گذاری در کردستان تدوین شده است

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه اهرم اصلی رشد و تولید اشتغال در کردستان به حرکت در آمده، گفت: کاتالوگ سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن کردستان تدوین شده است.

بختیار خلیقی اظهار داشت: مجموعه صمت کردستان متشکل از یک هزار و ۲۷ واحد صنعتی، ۲۵۶ واحد معدنی، ۸۵ هزار واحد صنفی و ۱۹۶ هزار مرزنشین فعال در بازارچه‌های موقت غیر رسمی است.

وی افزود: داشتن ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، ۳ گمرک رسمی و ۳ بازارچه موقت غیر رسمی، یک مرز بین المللی، یک بازارچه مشترک مرزی از مهمترین نقاط قوت حوزه تجارت کردستان است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: همه این ظرفیت‌ها موجب شده استان شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری داشته باشد و انتظار می‌رود در آینده شاهد توسعه همه جانبه استان باشیم.

خلیقی یادآور شد: تولید کلید حل مشکلات است و به عنوان مجموعه صمت برنامه ریزی‌های عملیاتی را تهیه و تدوین کرده ایم که بستر رشد و شکوفایی استان را فراهم کند.

وی با اشاره به این مطلب که تمرکز بر اظهار تولید از سوی تولید کنندگان به منظور اطلاع از میزان تولید یکی از اولویت هوی کاری است، ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر ۹۵ درصد جامعه هدف در سامانه اعلام شده اقدام به اظهار تولید کرده اند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: رشد تولید در حوزه صنعت استان ۵.۵ درصد و در معدن ۳ درصد است و این نشان از رشد چشم گیر تولید صنایع معدنی کردستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.