انجام ۴۳ طرح تحقیقاتی و علمی برای جوانی جمعیت و ناباروری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از انجام ۴۳ طرح تحقیقاتی و علمی برای جوانی جمعیت و ناباروری خبر داد.

ارسلان خالدی فر با اشاره به انجام ۴۳ طرح تحقیقاتی و علمی برای جوانی جمعیت و ناباروری گفت: انجام مگاپروژه‌های تحقیقاتی با موضوع سقط جنین و ناباروری، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت، ایجاد جبهه جمعیت در بستر فضای اینترنتی و برگزاری بیش ازصد نشست و جلسه تخصصی در قالب قرارگاه و کارگروه از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در جهت جوانی جمعیت بوده است.

وی با بیان اینکه انسان سالم و مولد محور توسعه در تمام دنیاست، افزود: یک جامعه بانیروی جوان، سالم و مولد، در همه عرصه‌ها پیشرفت و شکوفایی دارد.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به عوارض پیری و سالخوردگی جمعیت اضافه کرد: اگر در یک کشور نسبت جمعیت بالای ۶۵ سال به جمعیت زیر۱۵ سال روند صعودی داشته باشد، با انفجار و بحران جمعیتی روبه روست.

خالدی فر با بیان اینکه از ۱۰ سال گذشته هشدار بحران جمعیت در ایران به صدا درآمده، گفت: راه برون رفت از مسئله ناباروری و پیری جمعیت، مشارکت و عزم جدی همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانه سنی جمعیت یک کشور اگر زیر ۲۰ سال باشد آن جامعه جوان تلقی می‌شود، اگر این شاخص بین ۲۰ تا ۳۰ سال باشد جامعه میان سال، و بالای ۳۰ سال جامعه با پیری مواجه است.

خالدی فر در تشریع عوارض و معایب پیری جمعیت گفت: افزایش سن یک جامعه و پیری آن بر مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و دفاعی اثر منفی دارد و باعث بروز هزینه‌های زیاد و کاهش نیروی کار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار