افزایش دمای هوا و احتمال حریق در عرصه‌های طبیعی گیلان

مدیریت بحران گیلان نسبت به احتمال بروز حریق در عرصه‌های طبیعی در پی افزایش دمای هوای این استان هشدار داد.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا، نسبت به گرمازدگی و احتمال بروز حریق در عرصه‌های طبیعی استان هشدار داد.

او گفت: با توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر افزایش دمای ۴ تا ۸ درجه‌ای برای مناطق مختلف استان تا فردا احتمال گرمازدگی برای افراد مسن و خردسال وجود دارد، از این‌رو ضروری است تا این گروه در ساعات اوج گرما از حضور و تردد در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان افزود: همچنین طی این مدت احتمال آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان وجود دارد که باید احتیاط و تمهیدات لازم برای پیشگیری از حریق به عمل آید.

مرادی تصریح کرد: از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد عملیات بحران گیلان خواسته شده تا طبق دستورالعمل‌های ابلاغی مدیریت بحران کشور ضمن اطلاع رسانی به مردم با آمادگی کامل در این ایام اقدامات پیشگیرانه لازم را به عمل آورند.

هشدار زرد هواشناسی به معنای آن است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند این هشدار برای آگاهی مردم است تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند و مسئولان نیز تمهیدات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

مصرف نوشیدنی‌های سرد، ماندن در منزل، اجتناب از فعالیت شدید، قرار نگرفتن در معرض آفتاب، استفاده از وعده‌های غذایی منظم، نوشیدن مقدار زیادی آب، کاهش فعالیت بدنی، پوشیدن لباس‌هایی با وزن سبک، محدودکردن فعالیت‌ها در فضای باز و استراحت کافی از راه‌های جلوگیری از گرمازدگی است.

به پیش بینی هواشناسی گیلان، هوای گرم و شرجی تا فردا (دوشنبه ۱۹ تیر ماه) در استان ماندگار است و از روز سه‌شنبه از شدت گرما کاسته می‌شود. 

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.