کدورت آب نمونه‌برداری و علت‌یابی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: شهروندان مشکل کدورت آب خود را گزارش دهند.

محمد کریمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: اگر شهروندان شهرکرد مشکل کدورت آب شرب دارند می‌توانند با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند تا اکیپ‌های مرکز پایش شرکت آب و فاضلاب استان برای نمونه‌برداری و علت‌یابی کدورت آب اقدام کنند.

وی درخصوص آخرین وضعیت آب شرب شهرکرد با بیان اینکه درحال حاضر وضعیت آب شرب شهرکرد در شرایط مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: آب شرب شهرکرد از چشمه‌های کوهرنگ و دیمه تامین می‌شود.


بیشتر بخوانید


کریمی افزود: کدورت آب چشمه کوهرنگ به صورت کامل رفع نشده، اما کاهش پیدا کرده است، همچنین چهار پکیج رفع کدورت آب در ایستگاه بین راهی حیدرآباد نصب شده‌اند که ظرفیت کاهش کدورت ۴۰۰ تا ۴۵۰ لیتر آب در ثانیه به زیر یک NTU را دارند.

وی با اشاره به نمونه‌برداری از آب نقاط مختلف شهرکرد و بررسی میزان کدورت آن، ادامه داد: روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ نمونه‌برداری از آب محلات، مغازه‌ها، مخازن، منازل و... موجود در سطح شهر انجام می‌شود و کدورت‌سنجی این نمونه‌ها صورت می‌گیرد.

کریمی اضافه کرد: ممکن است کدورت آب به صورت نقطه‌ای در برخی مناطق شهرکرد نسبت به سایر محلات بیشتر باشد که این موضوع می‌تواند به علت کم بودن مصرف آب باشد، در چنین مواردی با یک تا دو دقیقه باز بودن آب مشکل کدورت آن رفع می‌شود چراکه با کم بودن مصرف آب در برخی منازل یا مغازه‌ها احتمال دارد در لوله‌ها کدوت وجود داشته باشد، اما درصورتی که باز گذاشتن بیش از دو دقیقه شیر آب در رفع کدورت آن موثر نباشد شهروندان می‌توانند جهت بررسی مشکل با شماره تماس ۱۲۲ تماس بگیرند.

وی گفت: پس از ایجاد کدورت در آب شرب شهرکرد شست‌وشوی مخازن و شبکه‌های محلاتی که مشکل آب داشتند انجام شد، اما درصورتی که در بررسی‌های میدانی مشخص شود شبکه آبرسانی یکی از محلات یا مناطق به شست‌وشوی مجدد نیاز دارد اقدامات لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار