۶ فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای در مرکز رشد حوزه هنری قزوین تولید شد

رییس حوزه هنری استان قزوین از تولید ۶ فیلم ۱۰۰ ثانیه در مرکز رشد حوزه هنری استان خبر داد و گفت: ۲ اثر به بخش جشنواره ۱۰۰ و یک اثر به جشنواره دانش آموزی ۱۰۰ راه یافت.

محمدرضا امامقلی رییس حوزه هنری استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مهم‌ترین رسالت حوزه هنری شناسایی و پرورش استعداد‌های هنری و استفاده از جوانان انقلابی در این عرصه است.

این مسوول با بیان اینکه پیشران پیشرفت بودن هنر از موارد مهمی است که در حوزه هنری به آن توجه می‌شود، اظهار کرد: حوزه هنری قزوین آغاز کننده این مسیر بوده و تا ویترین مناسبی برای ارائه آثار هنری در استان باشیم.

امامقلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قزوین پیشینه درخشانی در حوزه ادبیات داشته، اما این مهم مغفول واقع شده است، افزود: در این راستا فعالیت‌های خوبی انجام داده ایم و تاکنون کتاب «نفس‌های ماندگار»، «شب بود و ماه حوصله آمدن نداشت» و «در حنجره‌های سیمرغ» و ۲ مجموعه شعر و داستان «از سربازی بگو» چاپ شده که این ۲ کتاب در حضور سربازان وظیفه قزوین رونمایی خواهد شد و همچنین مجموعه شعر طنز «گربه‌شور» را به تازگی منتشر کردیم.

تولید ۱۵ اثر در زمینه ادبیات پایداری

به گفته این مسوول، در حوزه ادبیات پایداری نیز ۱۵ اثر تولید شده که مهم‌ترین آن کار روح‌الله شریفی تحت عنوان «روز‌های پیامبری» و کتاب «در راه آبادانی» در خصوص شهید در عرصه راهیان پیشرفت است و همچنین کتاب «جنگ خوشنویس‌ها» که مربوط به خاطرات رزمنده خوشنویس احمد پیله‌چی می‌شود نیز به چاپ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: یک مستند کوتاه و چهار اثر مستند نیمه بلند نیز از جمله «مورفین» با موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان تولید شده که مورد استقبال قرار گرفت.

این مسوول گفت: به تازگی نیز سازمان اداری استخدامی از حوزه هنری برای مشارکت دعوت کرده و هم اکنون حوزه هنری در حال تولید مستندی در خصوص دیوان سالاری و بروکراسی با همکاری سازمان استخدامی است.

رییس حوزه هنری استان قزوین افزود: مستند «سنگ آجر» نیز ساخته شده که هنوز رونمایی نشده است، این مستند درباره مدیریت شهری و مقایسه بین شهر قزوین و روم است که بخشی از این مستند در ایتالیا و بخشی دیگر در قزوین فیلمبرداری شده است؛ مستند دیگری درباره موضوع «مهاجرت» در دست تدوین است و از مستند "منفی ۱۴" نیز بهار سال جاری رونمایی شد که این مستند درباره کودکان کار بود و مورد استقبال قرار گرفت.

امامقلی تاکید کرد: در حوزه هنر‌های تجسمی سال گذشته ۱۷ نمایشگاه برگزار کردیم و نگارخانه مهر حوزه هنری بدون شک پرکارترین نگارخانه استان قزوین است.

رییس حوزه هنری استان قزوین افزود: در حوزه موسیقی یک اثر خیلی ویژه تولید کرده‌ایم که این اثر «سوئیت سمفونی قزوین» است و امیدواریم پس از ایام محرم و صفر از آن رونمایی کنیم.

نداشتن سالن و محل عرضه از مهم‌ترین مشکلات حوزه هنری قزوین

این مسوول مهم‌ترین چالش حوزه هنری استان را نداشتن سالن مجهز عنوان کرد و گفت: ما اثر سوئیت سمفونی تولید کرده‌ایم، اما سالنی برای رونمایی نداریم و مجبور هستیم برای رونمایی از سالن وحدت استفاده کنیم، یکی دیگر از معضلات ما نبود ویترین مناسب برای ارائه محصولات حوزه هنری در قزوین است که در این خصوص نیاز به حمایت داریم و لازم است مسئولین استانی کمک کنند تا بتوانیم فروشگاهی مناسب تأسیس کنیم.

وی ادامه داد: قصد داریم در طبقه همکف ساختمان امیرکبیر (عمارت هنر) فروشگاه دائمی کتاب و محصولات حوزه هنری راه‌اندازی کنیم که امیدواریم این اتفاق رقم بخورد.

این مسوول با بیان اینکه نیازمند افزایش بودجه هستیم، گفت: بودجه حوزه هنری سال گذشته یه میلیارد تومان در نظر گرفته شد که از این رقم ۷۰ درصد برای حقوق و دستمزد و ۳۰ درصد برای تولید آثار صرف شد، اما این رقم نسبت به فعالیت‌های حوزه هنری رقم بسیار پایینی است و نیاز به افزایش بودجه داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار