ساخت شهرک مغاره نشین ها در بامیان متوقف شد

منابع محلی در بامیان از توقف کار ساخت شهرک مغاره‌نشین‌ها در این ولایت خبر می‌دهند.

منابع محلی در بامیان از توقف کار ساخت شهرک مغاره‌نشین‌ها در این ولایت خبر داده و می‌گویند کار ساخت این شهرک به دستور ملا هبت‌الله آخوند زاده، رهبر طالبان متوقف شده است.

به گفته این منابع، رهبر طالبان دستور داده است که تا اطلاع بعدی کار ساخت این شهرک متوقف شود.

افزون بر این، یک منبع دیگر می‌گوید زمینی که برای ساخت این شهرک رهایشی از سوی ریاست مهاجرین طالبان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در تپه «جلال» واقع در شمال-غرب شهر بامیان در نظر گرفته شده، مالکیت ریاست شهرداری این ولایت است.

طالبان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد تا کنون به‌گونه رسمی در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

کار ساخت شهرک مغاره‌نشین‌ها در بامیان حدود دو ماه پیش، در حضور جیلیان تریگز، معاون کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، و عبدالله سرحدی، والی طالبان در این ولایت، آغاز شد.

قرار بود در این شهرک برای ۱۴۴خانواده مغاره‌نشین سرپناه دایمی ساخته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۰ تير ۱۴۰۲
تا درهای ایران باز است چرا اینجا ساختمان بسازند یک قدری که ترساندنشان می ایند بطرف ایران .مسئولین هم در اسکان وکارت وکلیه خدمات گوی سبقت را از هم می ربایند این سیاست چهل ساله افغانستان است وقتی در خانه همسایه باز باشد معلوم است همسایه بچه هایش را بطرف خانه همسایه می فرستد تا بارشان بردوش همسایه باشد.
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۸ تير ۱۴۰۲
امان از این روانی فکر کرده خدا حکومت بش داده. بابا عربستان وامریکا وخلیل زاد دریک نشست به این نتیجه رسیدند که بدهند حکومت را به شما تا ایران مشغول مرزهای شرقی خود شده از سوریه ویمن وکشورهای عربی به زعم عربستان خارج شود.
آخرین اخبار