در دیدار وزیر کشور با عبدالامیر الشمری مطرح شد؛

تمهیدات ایران و عراق برای پیاده‌روی اربعین/ افزایش گیت‌ها در ۵ گذرگاه دو کشور

وزیر کشور گفت: با توجه به تراکم جمعیت زائران اربعین در نقطه صفر مرزی، گیت‌ها در ۵ گذرگاه ایران و عراق افزایش خواهد یافت.

احمد وحیدی وزیر کشور در نشست با عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق که با حضور حسن بهرام نیا استاندار ایلام و استانداران استان‌های مرزی عراق در مرزبانی منطقه ۳ بدره برگزار شد، گفت: سال گذشته و با همکاری‌های دوجانبه میان ایران و عراق شاهد مراسم اربعین باشکوه بودیم.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اربعین امسال افزایش گیت‌ها در پنج گذرگاه و توسعه درب‌های ورود و خروج در پایانه مرزی مهران است که این اقدام نقش به‌سزایی در تردد زائران ایفا می‌کند.

وزیر کشور ایران تأکید کرد: با توجه به تراکم جمعیت زوار در نقطه صفر مرزی مهران، لذا تسریع در اجرای این دو برنامه باید در دستور کار فوری هر دو طرف قرار گیرد و تسریع در توسعه درب‌های ورود و خروج و افزایش گیت‌ها ضروری است.

وحیدی در ادامه خواستار ساماندهی وضعیت حمل و نقل در کشور عراق و مسیر‌های منتهی به عتبات عالیات در ایام اربعین شد و از وزیر کشور عراق خواست تا تمهیدات لازم برای عبور و مرور اتوبوس‌ها در پایانه زرباطیه و بالعکس فراهم شود.

وی عنوان کرد: در این رابطه لازم است قیمت‌های مصوب توسط دولت عراق اعلام شود و همان قیمت‌ها نیز مبنا قرار گیرد.

وزیر کشور در ادامه خواستار احداث سایبان در پایانه زرباطیه شد و با توجه به مسیر پیاده‌روی در این پایانه بر لزوم بهسازی این محدوده تأکید کرد.

وحیدی همچنین خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه در جهت تسهیل در تردد زائران اربعین شد و گفت: قرارگاه مشترک فی ما بین ایران و عراق از موضوعاتی است که باید هر چه سریع‌تر ایجاد تا در قالب این قرارگاه تصمیمات لازم اتخاذ و پیگیری شود.

وی با اشاره به همزمانی پیاده‌روی اربعین در فصل گرم تابستان و مشکل گرمازدگی نیز افزود: لازم است در این رابطه هم پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد و مکان‌های مشخصی برای درمان افراد گرمازده در نظر گرفته شود. همچنین هماهنگی لازم در جهت انتقال هوایی بیماران احتمالی که نیاز به استفاده از بالگرد دارند نیز باید مدنظر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۶:۴۹ ۱۸ تير ۱۴۰۲
هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به زائران امام حسین نیست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۴۷ ۱۸ تير ۱۴۰۲
امسال سال گرمی است کاش این مسیرها دارای مکانهای نفس گیری و نشستن و استراحت همراه با کولر و پنکه و امکانات و تجهیزات کافی باشند تا درصد تلفات احتمالی کاهش یابد
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۶:۴۳ ۱۸ تير ۱۴۰۲
مرز مهران و مرز خسروی کوتاهترین فاصله تا بغداد و نجف و کربلا را دارند
ساخت مسیرهایی چند خطه در این دو مرز شاید زمان زیارت را بتوان به یک روز و یا نصف روز هم کاهش داد
دو کشور بزرگ شیعه جهان و دو ملت عزیز شیعه بفکر هموار کردن هر چه بیشتر و ایمن‌تر و کوتاهتر کردن مسیر و با ساخت امکانات فراوان بین راهی همچون مکان استراحت و حمام و سرویسهای بهداشتی فراوان و زیر ساختها باشند
این یک کار مانا و ماندگار برای ما و نسل‌های بعد ما خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۸ تير ۱۴۰۲
به فکر مردم نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۸ تير ۱۴۰۲
درست حسابی برنامه ریزی کنید مثل پارسال شلوغ وسر درگم نشن اونایی که چند بار رفتن بذارن اونایی که تا حالا نرفتن برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۸ تير ۱۴۰۲
عراق برای زائران خیلی کن کاری می کند
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۷:۲۰ ۱۸ تير ۱۴۰۲
عراق نسبت به کشور ما بزرگترین کشور شیعه جهان،بسیار بهتر کار میکند منصف باشیم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۵:۲۸ ۱۸ تير ۱۴۰۲
از مرز مهران و خسروی تا کربلا و نجف چندان راهی نیست
ای کاش دو ملت شیعه این مسیر را با ساخت آزادراهی چند خطه و ایمن و با حمام و سرویسهای بهداشتی و ساخت استراحتگاه ها در طول این مسیر ،زیارت بزرگترین ملت های شیعه جهان را هموار و هموارتر میکردند
مسیرهایی کوتاه دویست تا نهایت سیصد کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyarivand
۱۵:۲۵ ۱۸ تير ۱۴۰۲
دو کشور نفت‌خیز و ثروتمند ایران و عراق از مشهد تا قم و تا نجف و کربلا را می‌توانند آزادراهی چند خطه بسازند و ویزای زیارت را هم حذف کنند
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۸:۳۸ ۱۸ تير ۱۴۰۲
دو کشور ثروتمند هستند