قطعی‌های مکرر آب در برخی نقاط شیراز و گلایه شهروندان

در روز‌های اخیر برخی مناطق شهر شیراز با افت فشار و قطع آب مواجه شده اند که مردم از این وضعیت گلایه دارند.

در ۴ روز اخیر گزارش‌های مختلفی مبنی بر قطع و افت فشار آب از مناطق مختلف شهر شیراز از جمله بلوار امیرکبیر خیابان آفتاب، شهرک میانرود، بلوار باهنر جنوبی و خیابان‌های اطراف باغ جنت دریافت و در برخی موارد اعلام شده که بعضی از این مناطق وارد چهارمین روز بی‌آبی شده‌اند.

البته قطع و افت فشار آب در شیراز تنها به این ۴ روز محدود نمی‌شود و مردم این کلانشهر با شروع فصل گرما و حدود ۲ ماه است که با این معضل روبرو شده‌اند؛ معضلی که با پیگیری‌ها و تماس‌های مکرر آن‌ها به دستگاه‌های متولی هنوز حل نشده و همچنان پابرجاست.

مشکل قطعی آب در کلانشهر شیراز در حالی است که دولت در ۲ سال اخیر طرح‌های آبرسانی قابل توجهی را در استان فارس به ثمر رسانده و اقدامات قابل توجهی برای تأمین آب در مناطق مختلف استان انجام داده، اما هنوز هم معضل کم‌آبی در گوشه گوشه این استان به چشم می‌خورد.

پرسش‌های شهروندان 

در حال حاضر برای اکثر مردم شیراز این پرسش‌ها مطرح است که علت بروز مشکلات کم‌آبی در این کلانشهر چیست؟ چرا این مشکل هر سال با شروع فصل گرما آغاز می‌شود؟ آیا در شیراز موضوع جیره‌بندی آب مطرح است؟

بر اساس اعلام مدیرعامل آبفای شیراز این مشکل به دلیل بروز حادثه‌ای در محدوده سد درودزن رخ داده و موجبات بروز برخی مشکلات فنی و افت ایجاد شده در مخازن به دلیل مصارف بالای مردم و همچنین کاهش ورودی‌ها در انتقال آب به شهر شیراز و افت و قطعی آب در کلانشهر شیراز را فراهم کرده است.

قطع آب به دلیل کار‌های زیرساختی 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار کرد: قطع و افت فشار آب در مناطق مختلف شهر شیراز را کتمان نمی‌کنیم. گلایه مردم این مناطق در خصوص قطع و افت فشار آب به حق است.

بهمن بهروزی افزود: هفته گذشته لوله خط آبرسانی در محدوده سد درودزن دچار آسیب و شکستگی شد؛ عملیات تعمیر این لوله ۲۷ ساعت طول کشید و کل شبکه توزیع آب خالی شد؛ این شبکه باید آبگیری شود تا بتوانیم آب را به منازل مسکونی در شیراز برسانیم.

او اضافه کرد: در حال حاضر کار‌های زیرساختی توسط سازمان منطقه‌ای آب در حال انجام است و خط دوم آبرسانی به دلیل ایجاد انشعاب قطع است و قرار است این خط با نصب شیر به بهره‌برداری برسد. تا هفته آینده خط دوم آبرسانی با ظرفیت بیشتر به بهره‌برداری می‌رسد و بخش عمده‌ای از این مشکلات برطرف خواهد شد.

پُرکردن مخازن خالی خانه‌ها به صورت رایگان 

 بهروزی گفت: زمانی که قرار است خط جدید با ظرفیت بالایی وارد مدار شود به طور قطع لازم است یکسری اقدامات از جمله شست و شوی مخازن انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار کرد: تا زمانی که عملیات اجرایی برای خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز به پایان نرسیده مردم ساکن در مناطقی که با مشکل کم‌آبی و قطع آب رو به رو هستند می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۲۲ مرکز ارتباطات مردمی مشکل خود را با شرکت آب و فاضلاب شیراز در میان بگذارند تا آبرسانی به منازل آن‌ها از طریق تانکر انجام و مخازن منزل‌شان به صورت رایگان پُر شود.

چشم امید مردم شیراز به اتمام طرح خط دوم انتقال آب

طرح خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز از طرح‌های معطل مانده از دولت‌های گذشته است که با شروع فعالیت‌های دولت سیزدهم و همزمان با سفر سال ۱۴۰۰ رییس‌جمهور به استان فارس، بر تسریع در این طرح و بهره‌برداری از آن تأکید شده است.

این طرح قرار بود حداکثر تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد، اما افتتاح نشدن این طرح در زمان مقرر موجب شده که شهر شیراز در فصل گرما با مشکل قطع آب رو به رو شود.

در حال حاضر مردم شیراز چشم امید به اتمام این طرح دوخته‌اند و انتظار این است که راهبرد‌های عملی و اثرگذار برای به سرانجام رساندن این طرح هر چه سریع‌تر گرفته شود تا مردم شاهد برطرف شدن مشکل قطعی‌های مکرر و افت فشار آب در این کلانشهر آن هم در گرم‌ترین روز‌های سال باشند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: قطع آب ، افت فشار آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۴۷ ۲۶ تير ۱۴۰۲
محله قبله شیراز هستیم.. کل روز آب قطع میشه.
آخرین اخبار