مصرف آب در استان البرز ۱۳ درصد افزایش یافت

از ابتدای امسال تا ۱۷ تیر ماه میزان مصرف آب در استان البرز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز گفت: با توجه به افزایش شدید دمای هوا و افزایش مصرف آب، احتمال کاهش حجم مخازن ذخیره آب در بعضی از ساعت‌ها بخصوص در پیک مصرف (قبل از ظهر و هنگام غروب) و افت فشار در برخی مناطق استان بخصوص در طبقات بالای ساختمان‌ها متصور است.

حمیدرضانامداری افزود: بمنظور برخورداری تمام هم استانی‌ها از نعمت آب در کلیه ساعت‌های شبانه روز، رعایت صرفه جویی و پرهیز از مصارف غیر ضروری لازم است.

وی با اشاره به اینکه مردم لازم است حداقل ۲۰ درصد در مصارف خود صرفه جویی کنند، گفت: افزایش جمعیت ازیکسو و دمای بیش از ۴۰ درجه‌ای دمای هوا و روشن شدن کولر‌های آبی، رشد مصرف و محدودیت‌های شبکه توزیع برق از سوی دیگراز جمله عواملی هستند که در کنار رعایت نشدن روش‌های درست مصرف آب می‌تواند موجب بروز کم آبی و افت فشار در بعضی از مناطق شود.

نامداری افزود:در حال حاضر میزان سرانه مصرف آب هر یک از شهروندان بیش از ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است که۶۶ درصد بالاتر از استاندارد‌های تعریف شده (۱۵۰ لیتر در شبانه روز) است.

وی گفت: تنظیم شناور کولر‌ها، کوتاه کردن زمان استحمام، حذف موارد غیر ضروری مثل شستن حیاط، کوچه و خیابان و خودرو‌ها با شیلنگ آب، آبیاری درختان و فضای سبز منازل در شب و یا صبح زود برای کاهش مصرف آب ضروری است.
برچسب ها: آبفا ، بحران کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.