هشدار کامبوج در خصوص ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین

نخست وزیر کامبوج با اشاره به تجربه تلخ استفاده از بمب‌های خوشه‌ای به وسیله آمریکا در این کشور، با ارسال این بمب‌ها به اوکراین مخالفت کرد.

هون سن، نخست وزیر کامبوج، ضمن مخالفت با ارسال بمب‌های خوشه‌ای آمریکا به اوکراین از کی یف خواست از استفاده از بمب‌های خوشه‌ای خودداری کند.

وی بر تجربه کامبوج با بمب‌های خوشه‌ای آمریکا که در اوایل دهه ۱۹۷۰ بر سر مردم کامبوج فرو ریخته شد و تلفات گسترده‌ای به دنبال داشت، خاطرنشان کرد که استفاده از چنین سلاح‌هایی برای مردم اوکراین خطرناک خواهد بود.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دولت بایدن برای کمک به اوکراین در درگیری نظامی با روسیه، مهمات خوشه‌ای در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه گفت: این اتحادیه درباره این کنوانسیون موضعی اتخاذ نمی‌کند و خاطرنشان کرد این تصمیمی است که اعضا به تنهایی اتخاذ خواهند کرد.

کنوانسیون مربوط به مهمات خوشه‌ای که توسط بیش از ۱۰۰ کشور تصویب شده است، استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را ممنوع می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۹ تير ۱۴۰۲
آمریکا = جانی بالفطره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۹ تير ۱۴۰۲
کلاً شکل گیری آمریکا با کشتار دسته جمعی بوده برای همین سلاحهای کشتار جمعی را اگر درجهت منافع ملی ایالات متحده ! باشد مشروع میداند ولی اگر کشوری ازسلاحهای متعارف برای بازدارندگی استفاده کند وسودی برای یانکیها نداشته باشد عملی ناثواب!است گاهی مواقع برای آدم سئوال پیش میاد که حقیقتاً بهره هوشی مدافعان غرب! چقدر است !؟ وگرنه بدیهی است هیچ آدم عاقلی دردنیا با صلح وآزادی ورفاه وپیشرفت که درغرب .نسبت به کشورهای متوسط وضعیف عالم وجود دارد مشکلی ندارد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۹ تير ۱۴۰۲
بی سواد ناصواب درسته
آخرین اخبار