تجمع کنندگان عفاف و حجاب پیشنهاد دیدار با دادستان را قبول نکردند

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با اشاره به تجمع کنندگان عفاف و حجاب گفت: از روز اول شکل‌گیری تجمع از افراد حاضر در آن درخواست شد چند نفر را به عنوان نماینده معرفی کنند تا حرف‌های آن‌ها شنیده شود، اما به این درخواست توجهی نکردند.

رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه در رابطه با تجمعات اخیری که مقابل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضائیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: به طور معمول هر از گاهی تجمعاتی مقابل حوزه ریاست و دفتر ارتباطات مردمی قوه قضائیه برگزار می‌شود که در این موارد از تجمع کنندگان درخواست می‌شود چند نفر را به عنوان نماینده معرفی کنند تا در دفتر ارتباطات مردمی صحبت‌های آن‌ها شنیده شده و از مسئولان مربوطه پیگیری شود.

وی افزود: مدتی است تعدادی خانم و آقا برای پیگیری موضوع عفاف و حجاب مقابل مرکز ارتباطات مردمی تجمع می‌کنند. از روز اول شکل‌گیری تجمع این افراد از آن‌ها درخواست شد چند نفر را به عنوان نماینده معرفی کنند تا حرف‌های آن‌ها شنیده شود، اما تجمع کنندگان به این درخواست توجهی نکردند.

رفاهی افزود: بنده شخصاً چندین نوبت برای شنیدن صحبت‌های افرادی که اقدام به تجمع کرده‌اند در جمع آن‌ها حضور پیدا کردم و با تعداد زیادی از افراد صحبت و درخواست‌های آن‌ها را برای پیگیری یادداشت کردم. در ملاقات‌های صورت گرفته در محل برگزاری تجمع با آرامش با افراد صحبت و به آن‌ها گفته شد درب مرکز ارتباطات مردمی به روی تمام مردم باز است و می‌توانند برای بیان مطالبات خود به دفتر مراجعه کنند تا درخواست شنیده و در صورت امکان برای ملاقات با مسئولان قضائی مربوطه وقت ملاقات گرفته شود.

مدیر دفتر ارتباطات مردمی قوه قضائیه ادامه داد: همچنین شماره تماس تعدادی از افراد گرفته و به آن‌ها وقت ملاقات داده شد، اما متأسفانه افراد تجمع کننده به درخواست‌ها توجه نکرده و بعضاً با داد و فریاد مطالبات خود را مطرح می‌کردند.

رفاهی افزود: عصر روز شنبه هفته جاری به همراه تعدادی از مسئولان دادگاه ویژه روحانیت در جمع تجمع کنندگان حضور پیدا کردیم و با آن‌ها صحبت شد. قول دادیم به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی شود، اما افراد به تجمع خود تا شب ادامه داده و در ادامه اقدام به پهن کردن فرش در پیاده‌رو کردند. در پی این اتفاق محل عبور و مرور مردم توسط تجمع کنندگان بسته شد و به تمام دیوار‌های اطراف مرکز ارتباطات مردمی پلاکارد و بنر نصب کردند.

مدیر دفتر ارتباطات مردمی قوه قضائیه ادامه داد: این افراد در شعار‌هایی که می‌دادند مطالبی را مطرح می‌کردند که اغلب آن‌ها هیچ ارتباطی با وظایف قوه قضائیه ندارد.

وی بیان کرد: در چندین نوبت افراد مختلفی از مسئولان قوه قضائیه با تجمع کنندگان صحبت کردند، اما در تمام موارد هیچ کدام از افراد تجمع کننده حاضر به ورود به دفتر ارتباطات مردمی نشد.

رفاهی بیان کرد: در یک مورد بنده با یکی از تجمع کنندگان به مدت یک ساعت صحبت کردم. همچنین در روز‌های گذشته با چند نفر دیگر از افراد صحبت شد.

وی بیان کرد: روز سه شنبه هفته گذشته آقای صالحی دادستان تهران در دفتر ارتباطات مردمی حضور پیدا کرد تا مطالبات تجمع کنندگان را رسیدگی کند، اما هیچ یک از آن‌ها مایل به حضور در دفتر ارتباطات مردمی نشد.

رفاهی خاطرنشان کرد: دادستان تهران شخصاً در جمع تجمع کنندگان حاضر شد و تا ساعت ۱۱ شب به صورت تک تک با آن‌ها صحبت و اقدامات دادستانی تهران را تشریح کرد، اما تجمع کنندگان اعلام کردند که تا اطلاع ثانوی به تجمع خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین روز پنجشنبه هفته گذشته نیز یک بار دیگر با تجمع کنندگان صحبت شد و به آن‌ها اعلام شد اگر درخواست ملاقات با هر کدام از مسئولان قوه قضائیه را دارند برای آن‌ها وقت ملاقات تعیین می‌شود و مطالبات پیگیری و پاسخ داده می‌شود، اما باز هم قبول نکردند.

مدیر دفتر ارتباطات مردمی قوه قضائیه بیان کرد: همچنین با دفتر رئیس قوه قضائیه هماهنگی‌های لازم انجام شد تا تجمع کنندگان چند نفر را به عنوان نماینده معرفی کنند تا با رئیس حوزه ریاست دستگاه قضا دیدار داشته باشند که این درخواست را نیز قبول نکردند.

رفاهی ادامه داد: روز گذشته نیز حجت الاسلام و المسلمین رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه برای رسیدگی به مشکلات مردمی در دفتر ارتباطات مردمی حضور پیدا کرد و از تجمع کنندگان درخواست شد به دفتر مراجعه کنند تا معاون قضائی به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کند که این درخواست را نیز قبول نکردند.

وی افزود: متأسفانه تجمع کنندگان به صحبت‌های مسئولانی که در جمع آن‌ها حضور پیدا می‌کنند تا به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کنند توجهی نمی‌کنند و مطالبی را مطرح می‌کنند که اغلب در وظایف دستگاه قضائی نیست.

رفاهی بیان کرد: امروز نیز این تجمع ادامه دارد و افراد با شعار دادن و بستن پیاده رو مزاحمت‌هایی را برای مردم ایجاد کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پت ومت
۱۶:۳۰ ۱۹ تير ۱۴۰۲
مایه حجاب ایمان است.ایمان وشرم از خدا باشد و دینداری حجاب هم رشد می کند وبا زور چیزی درست نمی شود.حجاب از وجود و ذاتی می روید که درآن ترس خدا و ایمان باشد. هیچ کار دیگری علاج آن نیست.فقط ایمان.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۳۶ ۱۹ تير ۱۴۰۲
با اشد مجازات با این افراد تندرو برخوردکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۹ تير ۱۴۰۲
مجوز تجمع داشته اند . وزارت کشور و پلیس چه کاره هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۱۹ تير ۱۴۰۲
خوب درخواست ملاقات رو قبول کنند به همین دلیل شاید قبول نکنم...یه کم بخودتون بیاین وظیفتونو درست انجام بدین
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۴:۲۱ ۱۹ تير ۱۴۰۲
شما گفتین ما هم باور کردیم !!! اعتماد به حرف های مسئولین در کشور به درجه ای رسیده که دیگه این حرف ها قابل باور نیست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۹ تير ۱۴۰۲
بنده شخصاً چندین نوبت برای شنیدن صحبت‌های افرادی که اقدام به تجمع کرده‌اند در جمع آن‌ها حضور پیدا کردم و با تعداد زیادی از افراد صحبت و درخواست‌های آن‌ها را برای پیگیری یادداشت کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۱۹ تير ۱۴۰۲
صفحه اول بگذار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۹ تير ۱۴۰۲
اشتباه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۸ تير ۱۴۰۲
مگر قوه قضائیه وقت آزاد هم دارد؟؟؟؟ پس مسائل نقل و انتقلات پرسپولیس چطور مسئله بیرانوند اینها مهمه مردم چه اهمیتی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۸ تير ۱۴۰۲
کارتون به جایی رسیده که بجای بازداشت و مجازات معاندین با خدا , مدافعان دین خدا را بازداشت میکنید . ؟ اگر توجهی به حضور شماها در جمع معترضین نمیشود , برای این است که چندین ماه است که به حرف و درخواست مردم شریف , توجهی نمیکنید و اینقدر مماشات کرده اید که فاسدان و بی بند و بارهای زن و مرد , به خودشون اجازه گستاخی و دهن کجی به مقدسات و حرمت خون شهدا را داده اند و شما فقط نگاه میکنید . این تازه اولشه . اگر بیش از این به این رجاله های هرزه خیابانی چراغ سبز نشون بدید , هم شما و هم این فاسدان در أتش خشم صاحبان اصلی این کشور , جزقاله خواهید شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۹ تير ۱۴۰۲
انسان مسلمان با تهمت و حرفهای زشت حرف نمی زند بنده شما را به زیبا و پاک حرف زدن امر میکنم و به ناروا و بد حرف زدن و قصاوت نابجا و تهمت بر عموم این دسته از انسانهای به گفته شما ... نهی میکنم خداوند جزای اعمال و رفتار و گفتار ما را میدهد پس مراقب کلام و جمله هایمان هم باید باشیم دست حق همراهتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۸ تير ۱۴۰۲
عجب!..پس جرا برای گرونی و بی‌عدالتی خوابتون برده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۸ تير ۱۴۰۲
در این صورت به نظر میرسه این افراد مشکل دیگه ای دارند و اعتراض عفاف و حجاب مستمسک اونها شده!
شاید به دنبال ایجاد مشکل عمومی تو محل تجمع هستند و میخوان مردم رو ناراحت و عصبانی کنند و زمینه درگیری رو فراهم کنند!
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۲۰:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۲
نظام از موضوع حجاب عبور کرده است .
خانواده هایی که با این مورد مساُله دارند به شهرهای مذهبی مهاجرت کنند .
این که نظام را روبروی مردم قرار بدهید کار صحیحی نیست .
لطفا از شهدا هم مایه نگذارید
شهدا برای دفاع از همین مردم جانشان را فدا کردند
مذهبی ترین شهر ایران کاشان است که مردمش به هیچ عنوان اجازه عبور از مسائل مذهبی را به هیچ کسی نمیدهند .
حتی قم و مشهد به اندازه کاشان مذهبی نیست
بروید و شهر کاشان را به عنوان مذهبی ترین پایگاه تشییع بسازید و به عنوان یک شهر نمونه در اخلاق و تدین به مردم دنیا معرفی کنید .
دولت هم حمایت میکند و بودجه کافی برای این مورد در اختیار مردم کاشان قرار میدهد .
داستان هجرت در صدر اسلام هم بوده است و مهاجرت برای ساخت یک شهر نمونه و ام القرای جهان تشییع ، حسنات فوق العاده ای به همراه دارد .
همین الان هم خیلی از خانواده های متدین در حال مهاجرت به کاشان هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۹ تير ۱۴۰۲
چرااااااااااااااا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۹ تير ۱۴۰۲
خفه شو منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۸ تير ۱۴۰۲
لطفا صفحه اول بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۸ تير ۱۴۰۲
به نظرمن حجاب باید از ذات نفرات نشات بگیرد واجبار آن کار درستی از اول هم نبوده بلکه اگر بخواهیم برنامه ای برای آن داشته باشیم با عمل خوب خانمهای محجبه است وقتی ما فکر می‌کنیم هرکسی حجاب چادر دارد خوب است ودیگری بد یا خدای ناکرده خراب این امر هیچگاه دعوت خوبی برای دیگران به حجاب نخواهد بود بلکه باید بدانیم همه در کنار هم وبا محبت واحترام مقابل می توان جامعه ای خوب داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۸ تير ۱۴۰۲
چی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۸ تير ۱۴۰۲
کاش این مصلحت اندیشی تو کشور تمام می شد چه بی حجاب چه با حجاب کاری خلاف قانون انجام شد باید برخورد بشهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۹ تير ۱۴۰۲
خدا آخر و عاقبت همه را بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۸ تير ۱۴۰۲
متأسفانه تجمع کنندگان به صحبت‌های مسئولانی که در جمع آن‌ها حضور پیدا می‌کنند تا به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کنند توجهی نمی‌کنند و مطالبی را مطرح می‌کنند که اغلب در وظایف دستگاه قضائی نیست.
آخرین اخبار