طرح تعریض زیرگذر استادمعین به زودی آغاز می‌شود

با هدف افزایش ظرفیت ترافیکی زیرگذر استادمعین، مقطع عرضی سواره رو زیرگذر مذکور به زودی تعریض می‌شود.

سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: با توجه به عدم استقبال شهروندان از مسیر دوچرخه سواری احداثی در ضلع شرقی زیر گذر استاد معین به دلیل مناسب نبودن تهویه و شرایط تنفسی برای دوچرخه‌سواری و همچنین شیب طولی زیاد در دو قسمت ورودی و خروجی نسبت به طرح تعریض زیرگذر مذکور اقدام می‌شود.

وی افزود: تردد ناایمن و با سرعت بالای موتورسواران متخلف در مسیر مذکور و ایجاد حادثه سبب شد تا طرح حذف مسیر دوچرخه و افزایش یک خط عبوری در هر دو مسیر جنوب به شمال و بالعکس پس از اخذ مجوز از کمیته شبکه معابر سازمان حمل و نقل و ترافیک در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۹ قرار گیرد.

طرح تعریض زیرگذر استادمعین به زودی آغاز می‌شود

شهردار منطقه۹ عنوان کرد: در همین راستا و باحذف مسیر دوچرخه یک خط عبوری به مقطع عرضی سواره رو افزوده شده و به این ترتیب یک خط عبوری عادی و یک خط عبور اضطراری در هر دو مسیر زیرگذر استادمعین ایجاد و با هم محور شدن خطوط عبوری خروجی جنوبی زیرگذر با بلوار استادمعین، گره ترافیکی این محدوده حذف و موجب روانسازی عبور و مرور خواهد شد.

مرتضوی توضیح داد: همزمان با اجرای این طرح رفیوژ میانی زیرگذر مذکور با جمع آوری نیوجرسی‌های موجود با جدول دوبل تثبیت خواهد شد.

 این مقام ارشد شهری در منطقه۹ در خاتمه یادآور شد: در قالب این پروژه ۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۹۰۰ متر طول جدول دوبل اجراء خواهد شد و پس از اجرای آسفالت و خط کشی مسیر با نصب علام و تجهیزات ترافیکی مورد بهره برداری شهروندان قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است عملیات اجرایی تعریض زیرگذر استادمعین به زودی آغاز و در بازه زمانی دو ماهه قابل بهره برداری خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار