تأیید اولیه ۱۷۵ متخصص ایرانی خارج از کشور در سامانه پروژه جایگزین سربازی

حدود ۱۷۵ نفر از برترین متخصصان در خارج از کشور تایید اولیه ثبت‌نام در سامانه طرح پروژه جایگزین سربازی را اخذ کرده‌اند.

در راستای طرح صدور معافیت برای متخصصان و کارآفرینان ساکن خارج از کشور، ۵ نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی ساکن خارج از کشور و در سری نخست این طرح، کارت پایان دوره پروژه علمی جایگزین خدمت سربازی خود را دریافت کرده اند.

در این مراسم امیرحسین میرآبادی گفت: تاکنون حدود ۱۷۵ نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور تایید اولیه ثبت نام در سامانه طرح پروژه جایگزین سربازی برای متخصصان و کارآفرینان ساکن خارج از کشور را اخذ کرده‌اند.

او افزود: همچنین تاکنون حدود ۱۱۰ نفر از این تعداد مجوز شروع به کار و انجام طرح‌های فناورانه خود را در قالب این طرح برای برخورداری از تسهیلات سربازی دریافت کرده‌اند.

او ادامه داد: امروز دو نفر از این ۵ نفر که از طریق این حمایت‌ها، همکاری خود را با مراکز علمی، پژوهشی و فناورانه داخلی آغاز کرده‌اند و در طول ماه‌های گذشته از طرح خود دفاع کرده و طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور داشته‌اند، موفق به دریافت کارت پایان خدمت خود شده اند.

این طرح با پیگیری‌های معاونت علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و حمایت‌های بی دریغ رهبر معظم انقلاب در پاییز سال ۱۳۹۹ و دستور معظم له به ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال انجام است.

بر اساس این طرح حمایتی متقاضیان ساکن خارج از کشور با انجام طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور، راه‌اندازی کسب و کار یا ساخت محصول بدون نیاز به حضور در کشور و دوره آموزشی، کارت پایان دوره پروژه علمی جایگزین خدمت سربازی خود را دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار