وزیر فرهنگ:

رویداد «دا» نوجوانان را برای پذیرش نقش‌های اجتماعی آماده می‌کند

اسماعیلی گفت: برگزاری رویداد‌های مساله محور مانند رویداد فرهنگی دا، موجب می‌شود نوجوانان آمادگی پذیرش نقش‌های اجتماعی در آینده را پیدا کنند.

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب افزود: حدود سه هزار و ۲۰۰ هنرجو در هنرستان‌ها داریم که در آینده وارد عرصه کار می‌شوند و از این زمان باید مسئولیت پذیری در نقش‌های اجتماعی را یاد بگیرند.

وی ادامه داد: همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در زمینه‌های آموزشی در حوزه مسوولیت پذیری اجتماعی نوجوانان تلاش و همت بیشتری داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور دختران هنرستان‌های کشورمان در رویداد فرهنگی دا، تصریح کرد: این دختران از هنرجو‌های ما هستند و تلاش دارند با خلاقیت‌های خود مسائل اجتماعی را حل کنند و معتقدیم نوجوانان می‌توانند با همین جدیت به حل مسائل خود در کشور کمک کنند، زیرا کشور متعلق به آنهاست.

وی افزود: سال گذشته این رویداد در مشهد مقدس برگزار شد و امروز دومین دوره آن در فرهنگسرای نیاوران به کار خود پایان داد.

وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد در دوره بعدی برگزاری رویداد فرهنگی دا دختران بیشتری از سراسر کشور حضور یابند.

همچنین وزیر فرهنگ در پایان این آیین در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه نوجوانان باید مسایل خود را خودشان حل کنند در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات این وزارتخانه برای آینده نسل هنرجو گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش برای تقویت نسل جدید و متعهد از هنرمندان برای مسائل کشور هستیم و رویداد دا اقدام جذاب و تجربه موفقی بود.

وی همچنین تاکید کرد: جوانان و نوجوانان خودشان می‌توانند با دانش پیشرفته‌ای که امروز به آن مجهز هستند حل مسائل خود را رقم بزنند.

با مسوولیت پذیری می‌توان خود را ملزم به رعایت هنجار‌های اجتماعی کرد

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: به دنبال مسوولیت پذیری نسل جوان و التزام و رعایت آن‌ها نسبت به هنجار‌های اجتماعی هستیم چرا که قانون شکنی کار آسانی است و با مسوولیت پذیری می‌توان خود را ملزم به رعایت هنجار‌های اجتماعی کرد و این کار را وقتی هنرجو‌های ما از همین زمان انجام دهند در آینده شاهد ظهور نسلی قوی‌تر برای هنر کشور خواهیم بود.

وی در پاسخ به اینکه ابزار این اقدام چیست، تاکید کرد: ایجاد حس اعتماد به نفس در نوجوانان یکی از ابزار‌ها در این زمینه است و رویداد دا می‌تواند این حس را پرورش دهد و امیدواریم بتوانیم با آسیب شناسی در این رویداد‌ها در آینده شاهد اقدامات و رویداد‌های بهتری باشیم.

گفتنی است، دومین رویداد ملی ارزش‌آفرینی دختران (دا) به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی و هنری رودکی، کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان و فرهنگسرای نیاوران برگزارشد.

این رویداد ملی با هدف رفع مشکلات اجتماعی و شناسایی استعداد‌ها در قالب "مسئله" برگزارشده تا هریک از شرکت‌کنندگان به سهم خود بتوانند در رفع پاره‌ای از مشکلات تاثیرگذار باشند.

شرکت‌کنندگان در این رویداد از همه شهرستان‌های کشور حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار