اجرایی شدن تفاهم‌های خواهرخواندگی شهر یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: اجرایی شدن تفاهم‌های خواهرخواندگی شهر یزد را با جدیت دنبال می‌کنیم.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شهر یزد و یاسبرین بیش از دو دهه است که با یکدیگر تفاهم‌نامه و ارتباط خواهرخواندگی دارند، گفت: امیدواریم که این نوع تعامل و همکاری‌ها همچنان با قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

سیفی با بیان اینکه در طی دو دهه گذشته چندین هیئت از یزد اقدام به بازدید از یاسبرین کرده‌اند، گفت: شهر تاریخی و زیبای گیومری ارمنستان هم از سال ۲۰۲۰ خواهرخوانده یزد شده است. 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه به دنبال برگزاری همایشی با تمامی شهر‌های خواهرخوانده در یزد هستیم گفت: شهر یزد بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در مرکز کشور جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

سیفی افزود: علاوه بر اینکه یزد یک شهر صنعتی است، بیشتر به جنبه‌های تاریخی، فرهنگی و علمی شناخته می‌شود و نخستین شهر خشت خام دنیا لقب گرفته و یونسکو پس از شهر ونیز در ایتالیا، یزد را دومین شهر تاریخی دنیا نامیده است.

او ادامه داد: مردم یزد توانسته‌اند در شرایط سخت محیطی، کم‌آبی و گرمای بالای هوا، فضا‌های معماری و شهرسازی را در زمانی که اثری از تکنولوژی‌های روز دنیا نبود، به گونه‌ای طراحی کنند که در آرامش زندگی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: همچنین شهر یزد را دارالعباده، شهر دوچرخه‌ها، شهر بادگیر‌ها و شهر خشت خام جهان نامیده‌اند و این بخشی از ظرفیت‌های بالای یزد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.