مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

ارائه آموزش‌های مهارتی رایگان به دانش‌آموزان زنجانی آغاز شد

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان از آغاز ارائه آموزش‌های مهارتی رایگان به دانش‌آموزان در طرح تابستانه مهارت خبر داد.

محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان گفت: در راستای اجرای طرح تابستانه مهارت تفاهم‌نامه هفت جانبه منعقد شده است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، کمیته امداد، سازمان بسیج سازندگی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی از دستگاه‌های همکار در این حوزه هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به آغاز طرح تابستانی مهارت در زنجان، اضافه کرد: جامعه هدف این طرح، دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که آموزش ها به آنها به صورت رایگان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه سن ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت آموز و از ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز در این طرح آموزش داده می‌شوند، اضافه کرد: مجری این طرح هم مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد هستند.

انصاری با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح غنی سازی اوقات فراغت ‌دانش‌آموزان و ارائه مهارت‌های بازار محور به آنهاست، افزود: همچنین این طرح فرصتی مناسب را برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل فراهم می‌سازد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: همچنین طرح تابستانه این فرصت را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان پایه هدایت تحصیلی بتوانند رشته‌ای مناسب با استعداد و مهارت خود انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: این دوره‌ها بین ۳۰ تا ۱۰۰ ساعت است و حاضران در این دوره‌ها پس از پایان در آزمون‌های مهارتی شرکت و در صورت قبولی گواهینامه بین‌المللی دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.