سهم آب تابستانه در دشت قزوین فقط برای کشت‌های پایدار است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سهم آب تابستانه در دشت قزوین فقط برای کشت‌های پایدار بوده و هرگونه کشت سبزی و صیفی و یا ذرت ممنوع است.

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در سومین کمیته مشترک آب و کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزان دشت قزوین باید نسبت به محدودیت تخصیص آب برای کشت تابستانه آگاه شده و از کشت‌های جدید و خارج از طرح پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: در راستای ارتباط با کشاورزان برای اطلاع رسانی بهتر باید نشست‌هایی با حضور فرمانداران برگزار شود و از ظرفیت صداوسیما و تبلیغات محیطی بهره گرفت.

عطایی اضافه کرد: شبکه دشت قزوین اهمیت بسیار زیادی در حفظ و پایداری کشاورزی این دشت برعهده دارد و بر همین اساس پایه دو دستگاه جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای همکاری و تعامل در راستای تامین آب مورد نیاز است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: همانطور که همه ما می‌دانیم متاسفانه در بهار امسال با تخصیص دیر هنگام آب در شبکه آبیاری دشت قزوین خسارات جبران ناپذیری به محصولات استراتژیک همچون گندم و کلزا وارد شد.

عطایی بیان داشت: با وجود تخصیص بیش از ۵۰ ساله آب کانال به کشت تابستانه متاسفانه امسال شاهد کاهش آب تخصیص داده شده هستیم که ممکن است محصولات زراعی و باغی زیر شبکه دچار خسارت شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد:با بیان اینکه در شرایط کنونی کشت‌های خارج از طرح ممنوع است، گفت: باید کشاورزان و بهره برداران بخش را توجیه کنیم که در این برهه امکان کشت‌های تابستانه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار