مسئولان شهری به دنبال ایده‌ها و طرح‌های ابتکاری در ساختار شهری باشند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان شهر در طراحی مبلمان شهری به دنبال ایده‌ها و ابتکارات خلاقانه از جمله استفاده از طرح‌های سنتی با بهره گیری از فناوری‌های روز باشند.

محمد کرمی در حاشیه بازدید سرزده از شهرداری زاهدان اظهار کرد: مسئولان شهر در طراحی مبلمان شهری از طرح‌های سنتی با تلفیقی از فناوری‌های روز بهره بگیرند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نماد‌های مهم شهر زاهدان پایتخت وحدت اسلامی است، بیان کرد: در طراحی المان‌های شهری توجه به پیشینه فرهنگی شهر و سایر موضوعات اجتماعی مربوط به آن باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسئولان شهری باید به دنبال ایده‌ها و طرح‌های ابتکاری در ساختار شهری باشند، افزود: در طراحی ساختار شهری، فضای سبز، پیاده‌رو‌ها و خیابان‌ها، همه مباحث شهرسازی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی را بررسی و مورد توجه قرار دهید.

وی با اشاره به وضعیت فعلی کمربندی شهر زاهدان بر آینده نگری در پروژه‌های عمرانی شهر تاکید کرد.

کرمی با اشاره به اهمیت ورودی هر شهر در ترسیم ذهنیات مسافر از آن شهر تاکید کرد: پارک علم و فناوری با مجموعه شهرداری و همچنین مشارکت مردم در طرح‌های شهری همگام و همراه باشند.

استاندار تصریح کرد: در تأسیس محله‌های جدید همه جوانب زیباسازی و ساختار شهری مثل فضای سبز، نمای ساختمان و سایر مبانی زیبایی شناختی مد نظر مسئولان قرار گیرد.

وی گفت: برای انجام تغییرات اساسی در سطح شهر باید از ایده‌های جوانان نهایت بهره برداری صورت گیرد.

کرمی با اشاره به طرح‌های مختلف و نماد سازی‌ها برای استان اذعان کرد: با توجه به وجود معادن فراوان و آغاز ساخت صنایع تبدیلی و فراوری مواد معدنی و ارتباط با کشور‌های مختلف یکی از طرح‌های توسعه‌ای استان این است که تبدیل به هاب طلای منطقه گردد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل تاکید بر ایجاد شرکت تعاونی‌های دانش بنیان این است که اگر اساس هر کاری برپایه دانش شکل بگیرد در آن کار شاهد موفقیت خواهیم بود.

استاندار بیان کرد: جدیت در پیگیری اجرای طرح‌های کار‌های عمرانی در سطح شهر، اولویت‌بندی، برنامه ریزی دقیق برای آغاز و پایان، دقت در هزینه کردها، آینده نگری و کیفیت اجرایی طرح‌ها راداشته باشید.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری صحیح از ماشین آلات و تجمیع آن‌ها تصریح کرد: تجمیع امکانات باعث قوی شدن مجموعه خواهد شد و استفاده از امکانات با ساز و کار دقیق وطراحی سند چشم انداز شهر از عوامل توسعه شهری خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار