۵۵ هزار و ۱۷۷ تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی گرفته شد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان تماس دریافتی مرکز اورژانس در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ درصد افزایش داشته است.

دکتر شمسی پور رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماه نخست امسال ۵۵ هزار و ۱۷۷ تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی گرفته شد که ۱۱ هزار و ۱۳۵ مورد آن منجر به اعزام آمبولانس گردید.

وی با اشاره به افزایش ۸ درصدی تماس با اورژانس در سال جدید افزود: پارسال در همین بازه زمانی ۵۱ هزر و ۱۶۷ تماس با اورژانس گرفته شد که برای ۱۰ هزار و ۷۹۸ مورد آن آمبولانس اعزام شد.


بیشتر بخوانید


شمسی پور اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۳ هزار و ۲۴۴ مشاوره به متقاضیان ارائه شد در حالی که پارسال در همین بازه زمانی ۲ هزار و ۴۵۳ مشاوره ارائه گردید.

وی ادامه داد: متاسفانه در این مدت ۹ هزار و ۶۷۶ تماس مزاحمتی با مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری برقرار شد که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۶ هزار و ۴۰۹ مورد بود افزایش داشته است.

شمسی پور با بیان اینکه تعداد ماموریت‌های اورژانس هوایی نسبت به پارسال ۵۳ درصد افزایش داشته است گفت: در سه ماهه نخست امسال ۵ مورد ماموریت احیای موفق، سه مورد زایمان موفق، ۱۳ مورد غرق شدگی و ۳۴ مورد مسمومیت با گاز ۳۲ انجام شد در حالی که پارسال این ماموریت‌ها به ترتیب ۵، ۶، ۱۱ و ۴۱ مورد بودند.

وی افزود: تعداد مورد زایمان در آمبولانس هم نسبت به سال ۱۴۰۱ با کاهش ۵۰ درصدی همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.