بیماری‌های قلبی و عروقی اولین علت مرگ‌ومیر در شهرستان بوشهر

کارشناس مسئول توسعه شبکه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی نسبت به سال قبل افزایش داشته و رتبه نخست علل مرگ در شهرستان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

معصومه کدخدایی بیان داشت: بررسی‌های آماری مربوط به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی نسبت به سال قبل افزایش داشته و رتبه نخست علل مرگ در شهرستان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: آمارهای سال ۱۴۰۱ گویای این است که سرطان‌ها و تومورها با ۱۴ درصد عامل دوم مرگ‌ومیر و حوادث غیر عمد شامل ترافیکی و غیر ترافیکی با ۹ درصد، سومین علت مرگ‌ومیر شهرستان هستند.
این کارشناس مسئول گفت: مرگ ناشی از بیماری‌های دستگاه تنفسی را با ۴.۷ درصد عامل چهارم و بیماری‌های عفونی و انگلی با 4.3 درصد موارد فوت در رتبه پنجم علل مرگ‌ومیر بوشهری‌ها است.

کارشناس مسئول توسعه شبکه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: در دسته‌بندی مرگ ناشی از سرطان‌ها در سنوات اخیر، سرطان‌های ریه و پستان بیشترین علت مرگ را به خود اختصاص داده‌اند.

وی برنامه "ارزیابی میزان خطر ده سال سکته‌های قلبی و مغزی " را مفید دانست و بیان داشت: به‌منظور اجرای این برنامه، مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در سال گذشته با استقرار تیم‌های تخصصی خود در ادارات دولتی از جمله اداره بنادر و کشتیرانی، اداره غله، پست، مخابرات، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیریت شعب بانک ملی، خدمات خطر سنجی (آزمایش‌های میزان قند و چربی خون) را در کلیه کارمندان سنین بالای ۳۰ سال ارائه نموده است.

کدخدایی افزود: حاصل این خطرسنجی‌ها، شناسایی، مشاوره و ارجاع به پزشک و مراقبت از ۸ هزار و ۷۴۵ بیمار دیابتی و ۷ هزار و ۲۷۲ بیمار فشارخونی است.

 این کارشناس مسئول افزود: این برنامه برای ۵۶ هزار و ۸۴۱ نفر از شهروندان در مراکز ۱۸ گانه خدمات جامع سلامت شهرستان بوشهر در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.