عملیات زیرسازی و بهسازی جاده اسالم- خلخال آغاز شد

رئیس اداره راهداری شهرستان خلخال از اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و زیرسازی جاده اسالم به خلخال خبر داد.

معروف خسروی گفت: عملیات اجرایی پروژه بهسازی جاده خلخال به اسالم به طول ۱۲.۵کیلومتر در داخل حوزه استحفاظی شهرستان خلخال و با استفاده از روش زیرسازی با تثبیت سیمان جهت افزایش عمر سازه در شرایط جوی نامساعد و مقاومت در برابر بارندگی‌های برف و باران و یخ بندان آغاز شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال گفت: از مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به این امر یک هزار میلیارد ریال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل و یک هزار میلیارد ریال از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در اختیار این پروژه قرار گرفته است.

به گفته او، با هدف تسریع در عملیات اجرایی پروژه بهسازی راه خلخال- اسالم، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال پنج کیلومتر از طول مسیر ۱۲.۵کیلومتر از مسیر را در داخل حوزه استحفاظی استان اردبیل و همچنین هفت و نیم کیلومتر را در داخل استان گیلان اجرا خواهد کرد.

خسروی گفت: همچنین با هدف ارتقای سطح ایمنی و ترمیم ناهمواری‌های سطح جاده خلخال به اسالم پروژه بهسازی زیرسازی و آسفالت این محور به طول ۱۲.۵ کیلومتر از سوی اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان تالش در داخل حوزه استحفاظی استان گیلان و با هزینه کرد یکهزار میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل با بیان اینکه در سال ‌های اخیر به علت تردد کامیون‌های حامل بار شن و ماسه با تناژ اضافی در طول محور ارتباطی خلخال به اسالم بخش وسیعی از سطح آسفالت این محور ارتباطی از بین رفته و ناهمواری‌های بسیار شدیدی در سطح این محور گردشگری ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد که با پایان کار بهسازی پروژه طول مسیر ناهموار جاده اصلاح و رضایت مسافرین و رهگذران وگردسگران این جاده ریال و گردشگری جلب شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.